خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اشتباه جامعه اسلامی بی‌توجهی به اقلیت است»

مصطفی میرسلیم، رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، اشتباه جامعه اسلامی را بی‌توجهی به اقلیت دانست و گفت: مرحوم حبیبی بر اساس دیدگاه حضرت امام (ره) همواره معتقد بود که اقلیت را باید قانع کرد و نسبت به اقناع این گروه همت کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، «سید مصطفی میرسلیم» در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد درگذشت مرحوم محمد نبی حبیبی دبیرکل سابق این تشکل اصولگرا، با اشاره به دیدگاه مرحوم حبیبی در تحزب گرایی، اظهار: مردم سالاری دینی تضمین پیدا نمی‌کند مگر با شکل گیری احزاب رسمی، که این مهم در ایام انتخابات رخ نمایان می‌کند.

رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: مرحوم حبیبی در مقاطع مختلف بر ضرورت داشتن برنامه برای کشور و اهمیت مجهز بودن به یک گروه منسجم برای اداره کشور تاکید داشت، که این سخن و شعار مبانی داشت.

میرسلیم ادامه داد: اهمیت دادن به جامعه، اعتقاد به طی مسیر کمال در میان جمع و نه به تنهایی، خود را با افتخار در معرض انتقاد جمع قراردادن و از انتقاد نرنجیدن، استقبال از نصیحت و موعظه و آن را غذای روح خود دانستن، بدون مشورت تصمیم نگرفتن و از مشورت کردن ابا نداشتن و آن را به تاخیر نینداختن، رای جمع را بر نظر خود ترجیح دادن، پیشرفت خود را در ارتقا جمع دیدن و از هر نوع تفرقه دوری جستن، از تحمیل رای خود بر دیگران پرهیز کردن، عصبانی نشدن در هیچ شرایطی، مراقبت دائمی نسبت به تله‌های خودکامگی، به خود نبالیدن و در مرحله آخر ارزبایی و محاسبه مستمر وضع خویش و جمع یاران حزبی از ۱۲ مبانی شعائر مرحوم حبیبی در فعالیت‌های حزبی بود.

وی با انتقاد از برخی برخوردها با منتقدان تصریح کرد: سرکوب اقلیت یک اشتباه در جامعه اسلامی است، مرحوم حبیبی براساس دیدگاه حضرت امام (ره) همواره معتقد بود که اقلیت را باید قانع کرد و نسبت به اقناع این گروه همت کرد.

میرسلیم تاکید کرد: تضمین آینده به این است که بتوانیم به تشکل‌های سیاسی ارزش بدهیم و آن را مورد قبول و توجه قرار دهیم.

مرحوم حبیبی امتحان خود را در همه مواقع به خوبی پس داد

«حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران با اشاره به شخصیت مرحوم حبیبی، گفت: مرحوم حبیبی در طول دوران خدمت خود در همه عرصه ها به دنبال سازندگی و آبادانی و خدمت به مردم بود.

وی همچنین با اشاره به موضع گیری‌های مرحوم حبیبی در فتنه سال ۸۸ تصریح کرد: او در آن دوران امتحان خود را به‌خوبی پس داد و موضع گیری‌های انقلابی خوبی داشت.

امام جمعه موقت تهران افزود: مرحوم حبیبی در سال ۸۸، صاف، صریح و شفاف علیه فتنه موضع گیری کرد و بعد از نامه برخی سران فتنه به رهبری، بیانیه آقای حبیبی الحق و الانصاف دلیلی بر ایمان راسخ، اعتقاد جاذب و ولایتمداری بی شائبه ایشان بود.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: او به شهدا، امام و رهبری وفادار بود و با دشمنان آنها دشمن و با دوستان آنها دوست بود؛ هیچ گاه او را از یاد نخواهیم برد.

حجت الاسلام صدیقی که دبیرکلی بنیاد بین المللی غدیر را بر عهده دارد در ادامه با اشاره به حضور مرحوم حبیبی در بنیاد غدیر خاطرنشان کرد: مرحوم حبیبی دارای اخلاق اسلامی و ادب همه جانبه بود و در بنیاد بین الملی غدیر نیز یک بار غیبت نداشت و در تمام جلسات به موقع حاضر می‌شد.

حبیبی در دورانی که شهردان تهران بود تراکم فروشی نکرد

در این مراسم همچنین «اسدالله بادامچیان» دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه مرحوم حبیبی فقط برای خدای تلاش می کرد گفت: مرحوم حبیبی از رجال اهل ایمان بود و از شخصیت فرهیخته ای برخوردار بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: مرحوم حبیبی در طول دوران مدیریتی خود در مشاغل مختلف نقش مهم و برجسته ای را ایفا کرد.

بادامچیان ادامه داد: مرحوم حبیبی در طول چهارسال مدیریتش در شهرداری با وجود اینکه شهرداری از نظر مالی دچار مشکل بود اما هرگز تراکم فروشی نکرد و از دیگر اقدامات مرحوم حبیبی آغاز مجدد توسعه مترو بود که امروز سراسر تهران خطوطش راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه مرحوم حبیبی در سه استان، استاندار بود و خدمات ارزنده و بی نظیری انجام داد، گفت: اگر بخواهیم زندگانی مرحوم حبیبی را بررسی کنیم آنقدر نکات ارزشمندی در آن وجود دارد که می‌تواند برای نسل امروز یک الگو باشد.

در این مراسم علاوه بر خانواده آن مرحوم  و اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، مسوولان بنیاد بین المللی غدیر، اعضای حزب در شهر ورامین، حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمودی امام جمعه ورامین و برخی چهره های سیاسی دیگر و نیز دوستان مرحوم حبیبی حضور داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اتفاقا اقناع اکثریت دیگه مهمه چون اون اقلیت سال 58 در رفراندوم الان اوضاع متفاوتی دارد؛ و برای همین هم دیگه رفراندومی برگزار نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا