خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خسارت ۶هزار و دویست میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی  درباره‌ی میزان خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی گفت: سیل حدود ۶ هزار و دویست میلیارد تومان خسارت در سراسر کشور وارد کرد که ۴۶ درصد در بخش زراعت، ۲۲ درصد مربوط به آب و خاک و اموز زیربنایی، ۱۹ درصد دام وطیور و ۱۲ درصد هم مربوط به بخش باغبانی است.

علی محمد شاعری در گفت و گو با شفقنا در رابطه با میزان خسارت سیل به بخش کشاورزی اظهار کرد: ۷۵  درصد خسارت ها هم مربوط به استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان و مازندران است.

نماینده مردم نکا، بهشهر گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:سیل به بخش کشاورزی حدود ۶ هزار و دویست میلیارد تومان خسارت در سراسر کشور وارد کرد که به تفکیک زراعت ۴۶ درصد، ۲۲ درصد مربوط به آب و خاک و اموز زیربنایی، ۱۹ درصد دام و طیور و ۱۲ درصد هم مربوط به بخش باغبانی است.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: برای هر هکتار باغداری ها ۵ میلیون تومان، بخش زراعات حداکثر ۲ میلیون تومان، دام سنگین حداکثر ۳ میلیون و برای دام سبک هم ۵۰۰ هزارتومان خسارت پیش بینی شده است که بلافاصله پس از ابلاغ تخصیص توسط دولت به دامداران، کشاورزان و باغداران پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا