خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ، نتانیاهو و مافیا!

عبدالله شهبازی، تاریخ‌پژوه در یادداشتی تلگرامی با عنوان “ترامپ، نتانیاهو و مافیا” نوشت:

درباره شایعه اعلام سپاه از سوی ترامپ بعنوان سازمان تروریستی

سه‌شنبه، ۹ آوریل ۲۰۱۹ انتخابات اسرائیل است و، آنطور که وال استریت جورنال جمعه ۵ آوریل نوشته، گویا دوشنبه، یک روز قبل از انتخابات اسرائیل، ترامپ می‌خواهد تک خال خود را عرضه کند: تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برغم تمامی پیامدهای وخیم و عجیب آن. این اولین موردی است در تاریخ ایالات متحده آمریکا که این دولت نیروهای مسلح دولت دیگر را بعنوان «سازمان تروریستی» معرفی می‌کند.

در انتخابات اخیر اسرائیل، نتانیاهو، بویژه به دلیل پرونده‌های فساد مالی متعدد، در وضع وخیمی قرار گرفته ولی بطرزی نامتعارف از حمایت ترامپ برخوردار شده است. رفتار ترامپ در حمایت از نتانیاهو بسیار علنی و صریح است: به رسمیت شناختن جولان اشغالی بعنوان خاک اسرائیل و اینک احتمالاً اعلام سپاه پاسداران بعنوان سازمان تروریستی با همه پیامدهای آن.

در گذشته، زمانی که از پیوندهای ترامپ بعنوان برکشیده و کارگزار کانون مافیایی فراملیتی سرشناسی سخن می‌گفتم، که دارای برنامه‌ها و منافع عظیم مالی در جنگ‌افروزی و تشدید تنش‌های بین‌المللی بویژه در خاورمیانه است، و نیز از تعلق عمیق نتانیاهو به همین کانون، تصور نمی‌کردم که روزی پیوندهای پنهان این دو چنین آشکار شود. در ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ نوشتم:

ترامپ نه «فرد» بلکه «پدیده» است. ترامپ برکشیده و کارگزار کانون‌های مالی- سیاسی فراملیتی سرشناسی است که، فراتر و گاه مستقل از دیپلماسی رسمی آمریکا، با روش‌های گانگستری- مافیایی برنامه‌های خود را در خاورمیانه و سایر نقاط جهان پیش می‌برند. منظور همان مافیایی است که جنگ داخلی سوریه را برافروخت و با سقوط برق‌آسا و حیرت‌انگیز شهر موصل (۲۰ خرداد ۱۳۹۳/ ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴)، ۱۳ روز پس از سخنان اوباما در آکادمی نظامی وست پوینت که «پایان دوران ماجراجویی‌های نظامی» را در سیاست خارجی آمریکا نوید داده بود، بناگاه داعش را به هیولایی ویرانگر برای مردم سوریه و عراق و لولویی مهیب برای ارعاب آمریکائیان، و از اینطریق غارت هر چه بیشتر از بودجه عظیم دولتی‌شان، بدل کرد. این همان مافیایی است که، بر بنیاد شعار ORDO AB CHAO (نظم از درون آشوب پدید می‌آید)، آشوب در خاورمیانه بطور عام و ایران بطور خاص را هدف گرفته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا