خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اقدامات آتش نشانان تهران در سیل گلستان

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گزارشی از اقدامات و عملیات انجام شده ازسوی آتش نشانان تهران در سیل گلستان را تشریح کرد.

ملکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدامات انجام شده در سیل گمیشان استان گلستان، اظهار کرد: در حال حاضر امدادرسانی‌ها در شهرستان‌های مختلف استان گلستان در حال انجام است. آبگرفتگی در شهر گمیشان نیز که نگرانی‌هایی بابت آن وجود داشت، در حال فروکش کردن است و البته هنوز در بخش‌هایی از شهر خصوصاً بخش‌های شرقی شهر گمیشان آب گرفتگی قابل توجهی وجود دارد و دو کانال آب گمیشان همچنان پر است.

وی با بیان اینکه به دلیل ایجاد سیل بند در نقاط مختلف شهر از ورود دوباره جریان آب به داخل شهر جلوگیری شده است، گفت: آبی که در حال حاضر در سطح شهر وجود دارد همان آبی است که برای اولین بار وارد معابر شهر شد.

ملکی با اشاره به دلیل وجود آب‌گرفتگی در قسمت‌های شرقی شهر گمیشان گفت: در برخی از مناطق شهر شاهدیم که با اختلاف یک کوچه، اختلاف سطح آب بسیار زیاد است که این موضوع ناشی از ساختار این شهر است که در برخی مناطق مثل کاسه است و آب را در خود نگه داشته، به طوری که در مناطقی با فاصله دو خیابان آب ۷۰ متر اختلاف سطح دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه مقدار آب قابل توجهی از این مناطق تخلیه شده است، گفت: پس از تخلیه آب، سطح آب در برخی از مناطق گمیشان حدود نیم متر کاهش پیدا کرده است، اما در حال حاضر زمان پایان عملیات مشخص نیست و عملیات تیم اعزامی آتش نشانان تهرانی در این استان همچنان ادامه دارد.

وی درباره زمان پایان عملیات تخلیه آب نیز گفت: اگر بخواهیم با همین شیوه و پمپاژ، تخلیه آب انجام دهیم این زمان کم نخواهد بود، اما اگر بتوان تدابیر جدیدی اتخاذ کرد و معبرهای جدیدی ایجاد کرد تا انتقال آب آسان‌تر انجام شود، قطعاً زمان تخلیه آب کاهش پیدا می‌کند که این موضوع نیز موانع بسیاری دارد؛ چرا که همچنان آب خارج از شهر بیشتر از آب داخل شهر است و در صورت باز کردن معبر جدید ممکن است که آب به داخل شهر وارد شود.

ملکی افزود: نیروهای دیگر ما نیز در نقاط دیگر در حال تخلیه آب هستند و اگر مدیریت مناسبی برای کنترل آب ورودی به شهر انجام گیرد، سرعت کار افزایش پیدا می‌کند. در مقابل نیز اگر نتوان ورودی آب جدید به شهرها را مسدود کرد، ممکن است تخلیه آب زمان برد.

وی همچنین با اشاره اینکه پس از سیل گلستان همچنان آب در شهر جریان دارد و همین موضوع از به گل نشستن شهر جلوگیری کرده، گفت: در سیل استان لرستان بعد از مدتی جریان آب فروکش کرد، اما گل‌های به جای مانده از این سیل باعث شد تا در شهر گل و خاک بسیاری جمع شود، اما در سیل استان گلستان همچنان آب جریان دارد و از نشست گل در مناطق جلوگیری می‌کند.

ملکی ادامه داد: از روز دوم فروردین ماه تاکنون تیم‌های اعزامی از تهران با حدود ۷۰ نفر از سازمان‌های مختلف تحت نظر شهرداری، که حدود ۴۵ نفرشان را نیروهای آتش‌نشانی شامل می‌شود، به همراه چندین دستگاه خودرو سبک و سنگین و حدود ۴۰ دستگاه خودروهای سبک و سنگین مخصوص آبکش در محدوده گلستان مشغول به امدادرسانی هستند. همزمان نیز تیمی با حدود ۲۶ پرسنل در استان لرستان مستقر هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا