خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سفر رهبر کره شمالی به روسیه برای “احیای دوستی‌های دیرینه” است

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اواخر هفته جاری به روسیه می‌رود تا با رئیس جمهوری و مقام‌های ارشد این کشور دیدار کرده و ضمناً به احیای دوستی دیرینه با روسیه بپردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، هنوز جزئیات زیادی درباره سفر کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی به روسیه منتشر نشده اما این نشست که احتمالاً روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ولادیووستوک، واقع در شرق دور روسیه برگزار می‌شود، نخستین دیدار میان رهبران دو کشور از زمان دیدار میان کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه مربوط به هشت سال قبل است.

دیدار میان رهبران روسیه و کره شمالی کمتر از دو ماه پس از نشست نافرجام هانوی، ویتنام میان رهبری کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد که هدفش پایان دادن به برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی بود.

مسکو مدت‌هاست که خواستار توقف تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ یانگ است و در عین حال، آمریکا نیز روسیه را به تلاش برای کمک به دور زدن برخی از این تحریم‌ها متهم می‌کند؛ اتهاماتی که روسیه آنها را رد کرده است.

پس از نشست هانوی، الکساندر ماتسه‌گورا، سفیر روسیه در کره شمالی به خبرگزاری فرانسه گفت که پیونگ یانگ بابت نتایج این نشست ناامید شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا