خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۸ راه رفع شوری غذا

فردا نوشت: شور شدن غذا یا شوری غذا برای همه پیش خواهد آمد. وقتیکه مهمان داشته باشید اوضاع وخیم‌تر هم خواهد شد. در این مقاله راه‌های از بین بردن طعم نمک زیاد و جلوگیری از شور شدن غذا را بررسی می‌کنیم. به نقل از مشروح شایعات موجود در اینترنت مثل استفاده از سیب زمینی برای گرفتن شوری غذا برای گرفتن نمک غذا هیچ پایه علمی ندارد. سیب زمنی همان مقدار که نمک به خود جذب می‌کند آب غذا را نیز می‌کشد بنابراین درصد شوری غذا بدون تغییر باقی خواهد ماند.

۱- اضافه کردن شکر یا مواد اسیدی

اضافه کردن اینگونه مواد باعث مخفی شدن مزه شوری غذا می‌شود.

مواد اسیدی مانند: عصاره مرکبات، سرکه، گوجه فرنگی و ترشی که می‌توانید نسبت به طعم غذا از آن‌ها استفاده کنید.

۲- اضافه کردن شکر یا عسل

اگر بتوانید از هر دوی آن‌ها یعنی مواد اسیدی و شکر استفاده کنید تاثیر بسیار عالی خواهد داشت. ۱ قاشق سوپ خوری شکر را با سرکه سیب مخلوط کنید و به غذا اضافه کنید. این کار را تا درست شدن شوری غذا تکرار نمایید.

۳- اضافه کردن آب

اگر غذا یا خورشت‌های آبکی درست کرده‌اید مقداری آب به آن اضافه نمایید. در صورتیکه می‌توانید قبل از اضافه کردن آب مقداری از آب شور داخل غذا را خالی کنید سپس مقداری آب به آن اضافه کنید.

۴- اضافه کردن مواد غذایی

در صورتیکه وقت و مواد اولیه را دارید سعی کنید چند عدد از آن‌ها را به غذا اضافه کنید یا غذا را ۲ برابر درست کنید (چند وعده ای).

۵- بالا بردن دمای غذا

دما بر روی طعم غذا تاثیر زیادی دارد. غذای سرد مزه شوری را بیشتر نمایان می‌کند بنابراین غذای شور را با دمای بالاتری غذا را بکشید تا شوری آن زیاد معلوم نشود.

۶- استفاده از نمک دانه درشت

نمک‌های معمولی به دلیل کوچک بودن بلور آن‌ها با یک تکان کوچک امکان ریختن مقدار زیادی نمک در غذا هستند. اگر از نمک دانه درشت استفاده کنید به راحتی از شور شدن غذا جلوگیری می‌کنید، زیرا مقدار بسیار زیادی نمک باید بریزید تا غذا شور شود.

۷- اضافه کردن پله‌ای نمک

سعی کنید در چند مرحله نمک را به غذا اضافه کنید. راحت‌ترین راه چک کردن نمک غذا در وسط پخت و ۵ دقیقه قبل از کشیدن غذا است.

۸- حواستان به بخار شدن آب باشد

خورشت‌ها و غذا‌های آبکی مانند سوپ و آش مقدار زیادی از آب اولیه در آن‌ها باید تبخیر شود بنابراین بهتر است که در مراحل آخر پخت نمک را به آن‌ها اضافه کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا