خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نه، غیر ممکن است

آرش قلعه‌گلاب، روزنامه‌نگار در گزارشی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

حتی تصور این که این گزارش صحت داشته باشد هم محال است. هم باورش محال است و هم واقعیتش. شاید اگر کسی این گزارش را فقط  بخواند و در آبادان حضور نداشته باشد، با خود بگوید نویسنده دارد دروغ می‌گوید، عکس‌ها واقعی نیستند، مگر می‌شود بعد از سی‌و‌چند سال هم چنان ورودی یک شهر مهم مرزی این چنین باشد؟ قطعن باورش سخت است. 

اما نه این گزارش محال نیست، واقعیت دارد. و آن هم بعد از گذشت سی و‌چند سال از پایان جنگ تحمیلی.

حرف و نوشتار و سخن از بلوار ورودی شرقی به آبادان با نام شهید یاسینی است. بلواری که مسیرش به پل سوم و کابلی آبادان و یا همان تانکی ابوالحسن ختم می‌شود. و یکی از سه مسیر اصلی ورود به شهر آبادان است.

برای ورود به آبادان از جاده‌ی ترانزیت و بین‌المللی، از مسیر اهواز، تنها سه مسیر و جاده‌ی ‌اصلی وجود دارد. ورودی غربی به آبادان، ورودی جنوبی یا اصلی به آبادان و مسیر شرقی یا همان بلوار شهید یاسینی. و عجبا که این بلوار بعد از پایان جنگ به حال خود رها شده است و دریغ از کاشت یک درخت در این مسیر به تقریب 5 کیلومتری.

بله باورش سخت است که در بلواری به نام و یاد شهید یاسینی، شهرداری آبادان بعد از گذشت سی وچند سال، حتی یک درخت نکاشته باشد.

بعد از پایان جنگ در آبادان و تاکنون، شهرداران بسیاری آمده‌اند و رفته‌اند اما هیچ معلوم نیست که چرا بلوار شرقی ورود به آبادان را همچون فرزند ناخواسته‌ای، به حال خود رها کرده‌اند. آیا کاشتن درختانی در مسیر ورودی شرقی به آبادان، در بلوار و ایجاد فضایی سبز در میانه‌ی آن و کناره‌های آن، احتیاج به هزینه‌یی گزاف داشته است که شهرداری آبادان از عهده‌ی آن بر نمی‌آمده است؟!

طبعن به هرکجای ایران که سفر کنید، شهرداران، در مبادی ورود شهرها اقدام به فضا سازی شهری کرده‌اند تا مسافران در وادی امر، احساس خوبی در ورود به شهرها داشته باشند.

و خب طبعن آبادان هم نباید از این قاعده مستثنی باشد. اما بعد از گذشت سی و‌اندی سال از پایان جنگ، هر شخصی با ورود به آبادان و انتخاب مسیر شرقی و گذر از بلوار شهید یاسینی، انگشت به دهان می‌ماند و لابد از خود می‌پرسد، مگر جنگ تمام نشده است؟!

و شاید سوال اصلی برای شهروندان آبادانی هم چنان این باشد که، مگر آبادان، پتروشیمی و پالایشگاه نفت و اداره‌ی بندر و شیلات و گمرک و نخیلات ندارد که حال و روزش چنین است؟!

در ادامه عکس‌های این بلوار را می‌بینیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. متصفانه همین مجسمه شهید یاسینی که وسط بلوار مسولین زحمت کشیدن گذاشتن با هر باری ک تصادف نزدیک ان مجسمه منجر ب فوت میشه

    7
    2
  2. آقای قلعه گلاب
    فقط ورودی شهر آبادان نیست که کاری انجام نشده خیلی از جاها هستند که از زمان جنگ تا به حال به همان صورت جنگ زده مانده اند و شهر داران فقط نمای شهر را موقع عید دستی می زنند و بعد دوباره به حالت اول بر می گردد.

    8
    0
  3. فساد مسئولین در آبادان بیداد میکند. جالب است که اینها یک حلقه فساد راه انداخته اند که اول و آخر ندارد. در تعجبم که مگر اینجا افغانسنان است یا سوریه جنگ زده که مسئولین کشور میبینند اما با اینها برخورد نمی کنند. خط مقدم جنگ در همین جا بود آبادان و خرمشهر. خیلی لطمه دیدند و باید بیشتر از هر جای کشور بهشون رسیدگی میشد اما چنین نشد چرا؟!!

    1. کاری که مسئولین و مردم ایران با آبادان کردند،صدام و بعثی ها نکردند.
      آبادان محاصره شد ولی اشغال نشد.
      و مردم ایران آبادان را غارت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا