خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کواکبیان: مقامات تعداد کشته‌شدگان حوادث آبان را اعلام کنند

«مصطفی کواکبیان»، نماینده‌ی مردم در مجلس گفت: مقامات آمار تعداد کشته‌شدگان، زخمی‌ها و تعداد دستگیرشدگان این حوادث را اعلام کنند چرا که این امر تکذیب عملی همه آمارهای بی‌ربط مثل آمار ۱۵۰۰ کشته است.

به گزارش ایسنا، ‌مصطفی کواکبیان در سومین کنگره حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با تسلیت چهلمین روز درگذشت جانباختگان حوادث آبان‌ماه گفت: امیدواریم مقامات رسمی آمار تعداد کشته‌شدگان، زخمی‌ها و تعداد دستگیرشدگان این حوادث را اعلام کنند چرا که این امر تکذیب عملی همه آمارهای بی‌ربط مثل آمار ۱۵۰۰ کشته‌ای است که از سوی رویترز اعلام شده است. خجالت نکشند، بگویند که سه لشکر فقر، بیکاری و حاشیه‌نشینی این داستان را ایجاد کرده است.

کواکبیان با ابراز خرسندی از آزادی فرج کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان و ابراز امیدواری نسبت به رفع حصر یادآور شد: ما برای انتخابات رقابتی چند شرط داریم؛ یکی سلامت انتخابات است و این‌که عناصر ذیربط در انتخابات بی‌طرف باشند و انتخابات آزاد و در چارچوب قانون شکل بگیرد.

این نماینده مجلس با بیان این‌که حاکمیت باید زمینه رقابتی شدن انتخابات را فراهم کند، تصریح کرد: نباید این طور باشد که یک جریان سیاسی از حالا لیست خود را بسته باشد و جریان دیگر تا دقیقه نود نداند که چه کسی در لیست او باقی می‌ماند. نهادهای مختلف حاکمیت خصوصا شورای نگهبان در این زمینه نقش دارند و امیدواریم غیر از مراجع چهارگانه به سراغ مراجعی که برخورد سلیقه‌ای دارند، نروند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصویب پالرمو و CFT را موجب امیدوارتر شدن مردم و رقابتی‌تر شدن انتخابات عنوان و خاطر نشان کرد: امیدواریم نیروهای مسلح هم به وصیت امام (ره) عمل کنند و از دخالت در جریانات سیاسی و احزاب بپرهیزند.

کواکبیان همچنین خواستار طرح پرونده املاک نجومی شد و گفت: کل حقوق‌های نجومی ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان نبود در حالی که یک قطعه از این املاک به اندازه کل حقوق‌های نجومی است.

نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز ناخرسندی از اینکه هیچ‌گاه نتوانسته در قالب احزاب اصلاح طلب دیداری با رهبری داشته باشد، همچنین گفت: عده‌ای برای اینکه در فضای مجازی دیده شوند مرتب به مجلس حمله می‌کنند و می‌گویند مجلس چه خاصیتی دارد تا مردم را از حضور در انتخابات ناامید کنند در حالی که مردم می‌توانند اصلی‌ترین نقش‌آفرین انتخابات باشند.

وی تعیین حدود و ثغور شورای هماهنگی سران قوا، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی را خواستار و مدعی شد: متأسفانه بعضا دیده می‌شود که اگر مجلس مصوبه‌ای داشته و این شوراها هم مصوبه‌ای داشته باشند شورای نگهبان مصوبه آن‌ها را در اولویت می‌داند. در این باره جریان عاقل رقیب هم با ما هم نظر است و در جلسات خصوصی این انتقادات را وارد می‌دانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا