خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جریان ممنوعیت فعالیت دانشجویان افغانستانی چیست؟

یک مسوول اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور خبر داد که ابلاغیه‌ی ممنوعیت هرگونه فعالیت دانشجویان افغانستانی استان تهران تغییر کرده ولی فعالیت‌ها میبایست در چارچوب قوانین و با هماهنگی باشد!

«خوبان» کارشناس آموزش و روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در پاسخ به خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی صدور ابلاغیه‌ای مبنی بر ممنوعیت هرگونه فعالیت دانشجویان افغانستانی استان تهران گفت: نامه‌ای از طرف اداره کل اتباع و امور مهاجرین استانداری تهران به تمام دانشگاه‌های تهران ابلاغ و در آن نوشته شده بود که کلیه‌ی فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان اتباع افغانستانی تا اطلاع ثانوی ممنوع است. در این رابطه معاونت بین الملل دانشگاه تهران با ما مکاتبه‌ای داشتند و گفتند اداره کل اتباع و امور مهاجرین استانداری تهران چنین نامه‌ای را به ما ابلاغ کردند، در صورتی که در مصوبات دانشگاه، تشکل‌های دانشجویی اجازه فعالیت دارند و با این چیزی که برای ما آمده جور درنمی‌آید.

وی افزود: آقای محمدی‌فر، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور نامه را مشاهده کرده و سپس آن را اصلاح کردند به این مضمون:

«بازگشت به نامه{…} به دکتر محمدباقر قهرمانی معاونت محترم بین الملل دانشگاه تهران در خصوص مراسم نشست‌های علمی، جشنواره‌ها، همایش با حضور اساتید و دانشجویان خارجی اعلام می‌دارد. برگزاری جلسات علمی، فرهنگی دانشجویی در چارچوب قوانین، مقررات و مصوبات دانشگاه بلامانع است. لطفاً دستور فرمائید در صورت هرگونه چالش مراتب را جهت هماهنگی به این اداره کل اعلام فرمائید. بدیهی است جلسات سیاسی و جلساتی که احتمال بروز تبعات امنیتی را در پی داشته باشد بایستی با هماهنگی دستگاه‌های مسوول انجام پذیرد».

خوبان گفت: این پاسخی است که ما به دانشگاه تهران دادیم و نمی‌دانیم اداره کل اتباع و امور مهاجرین استانداری تهران بر چه اساسی کلیه فعالیت های دانشجویان افغانستانی را ممنوع اعلام کرده بودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا