خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۷ دلیل خیانت + خیانت زنان بیشتر است یا مردان؟

سلامت نیوز نوشت: خیانت دیدن یکی از تلخ ترین تجربه هایی است که می توانیم در زندگی عاطفی خود تجربه کنیم. گرچه شکستن دل دیگران و پشت پا زدن به اعتماد آن ها توجیه پذیر نیست، اما خیانت می تواند دلایلی هم داشته باشد.

زن ها بیشتر خیانت می کنند یا مردان؟

تحقیقات زیادی درباره ی این موضوع صورت گرفته اما نکته ی اصلی این است که احتمال خیانت کردن در زنان به همان اندازه ی مردان است.

حتی تحقیقی نشان داد احتمال خیانت کردن در زنان در اوایل دهه ی ۴۰ زندگی شان به بالاترین میزان می رسد. البته آن ها قصد تمام کردن زندگی مشترک شان را ندارند، بلکه در واقع به دنبال یک تجربه ی تازه هستند.

گرچه زن ها از نظر احتمال خیانت کردن با مردان یکی هستند، اما دلایل زنان و مردان برای خیانت کردن می تواند باهم متفاوت باشد. مردان اغلب از سر هوسرانی دست به خیانت می زنند و زن ها در خیانت بیشتر به دنبال ارتباط عاطفی هستند.

حالا می خواهیم ببینیم چرا آدم ها خیانت می کنند و آیا می توان جلویش را گرفت.

7 دلیلی که زوج‌ها به خاطر آن به هم خیانت می‌کنند

۱- فقدان شور جنسی در رابطه

این یکی از رایج ترین علل خیانت است. شما ممکن است به لحاظ عاطفی مشکلی با شریک زندگی تان نداشته باشید اما اگر جای شور جنسی همیشه در رابطه تان خالی باشد، ممکن است به خیانت بیانجامد.

راه حل:

– با شریک زندگی تان صحبت کنید. در مورد نیازهایتان صریح و راحت صحبت کنید و سعی نکنید نیازهای او را نادیده بگیرید.

– از آزمایش کردن نترسید.

– اگر نمی دانید که چطور درباره ی این مسأله باهم صحبت کنید، می توانید باهم پیش روانشناس بروید.

۲- فقدان رضایتمندی عاطفی

این مورد می تواند بسیار خطرناک باشد چون اگر نسبت به شریک زندگی تان احساس نزدیکی عاطفی نداشته باشد، ممکن است گرفتار افسردگی شوید و سعی کنید منبع دیگری برای شادی پیدا کنید. هر چه ارتباط عاطفی کمتر باشد، احتمال خیانت بیشتر می شود.

راه حل:

– باهم برای ایجاد برقراری یک رابطه عاطفی عمیق تلاش کنید.

– مسئولیت اعمال تان را بپذیرید. اگر مرتکب اشتباه شدید، آن را همانطور که هست رها نکنید. مشکلات حل نشده، مشکلات بزرگ تری می سازد.

– میان زندگی شخصی و کاری تان تعادل برقرار کنید.

– فراموش نکنید که شریک زندگی تان حق دارد که نظر خود را داشته باشد. به جای دعوا کرد بهتر است حد وسط را بگیرید.

۳- شریک زندگی تان علاقه اش را به شما از دست داده یا به کس دیگری علاقمند شده

بله بسیار دردناک است. اما این ماهیت عشق است. ممکن است در یک کافه مشغول نوشید قهوه باشید و یکباره با دیدن کسی احساس کنید، قلب تان از حرکت ایستاده است. بنابراین این هم ممکن است که یک شخص علاقه اش را از دست بدهد.

راه حل:

– هر رابطه ای با چالش هایی رو به رو است. هیچ کس کامل نیست و شما باید این موضوع را به عنوان یک حقیقت بپذیرید.

– رابطه ی خود با شریک زندگی تان را رمانتیک نگه دارید. رابطه عاطفی خود یک کار محسوب می شود اما کار لذتبخشی که باعث رشدتان می شود.

– به حرف بسنده نکنید و عمل کنید. به زبان آوردن یا شنیدن «دوستت دارم» خوب است، اما کماکان باید آن را اثبات هم کنید.

– به استقلال هم خودتان و هم شریک زندگی تان احترام بگذارید.

– هرگز به زور متوسط نشوید و چیزی را تحمیل نکنید.

7 دلیلی که زوج‌ها به خاطر آن به هم خیانت می‌کنند

۴- خشم یکی از عوامل زمینه ساز خیانت است

شما مشکوک یا مطمئن هستید که شریک زندگی تان دارد به شما لطمه می زند و به همین دلیل، میل به تلافی پیدا می کنید.

راه حل:

– تمرکزتان را روی مدیریت خودتان بگذارید، نه شریک زندگی تان. شما مسئول اعمال دیگران نیستید، اما مسئول اعمال و احساسات خودتان چرا. حفظ خونسردی خود مفیدتر و نتیجه بخش تر است. دور خودتان را با عزیزان تان، مثل خانواده و دوستان تان که می توانند روحیه تان را تقویت کنند، پر کنید.

– به جای سرزنش کردن، احساسات خود را به زبان آورید.

– شرایط را خوب بررسی کنید و به جای عصبانی شدن، سعی کنید بهترین راه حل را پیدا کنید. شریک زندگی تان به احتمال زیاد وقتی ببیند که منطقی و آرام هستید، از کار خود پشیمان می شود.

۵- کنجکاوی برای تجربه های جدید

شبکه های اجتماعی، محل کار، مهمانی. هر جایی ممکن است وسوسه به سراغ تان بیاید و گاهی ممکن است کنجکاو شوید که آید می توانید قلب کس دیگری را هم به دست آورید. مثل یک مسابقه می ماند، اما به جای آنکه پای ورزش در میان باشد، با کسی خوش و بش می کنید تا ببینید که آیا هنوز توان اینکه کسی را مجذوب خودتان کنید را دارید. ممکن است واقعاً شریک زندگی تان را دوست داشته باشید، اما به دنبال یک چالش تازه باشید.

راه حل:

– شما می توانید خودتان را کنترل کنید اما شریک زندگی تان را نه.

– به رفتارهای فرد مقابل تان در ابتدای رابطه توجه کنید. اگر دائماً به دیگر توجه بیش از اندازه ای نشان می دهد، این موضوع باید برایتان یک نشانه باشد. شریک زندگی آینده تان ممکن است آمادگی رابطه ی جدی را نداشته باشد.

۶- ناتوانی در تعهد

برای بعضی افراد، رابطه عاطفی به معنای داشتن یک شریک عاطفی نیست. بعضی افراد نگاه متفاوتی به رابطه عاطفی دارند.

راه حل:

همان ابتدای رابطه با شخص مقابل تان صحبت کنید و نگاهش به مسأله ی رابطه عاطفی را جویا شوید. پیشگیری از یک رابطه عاطفی ناسالم از ابتدا بهتر از این است که بعد از پیش رفتن و جدی تر شدن رابطه، قلب تان بشکند.

۷- رابطه تان خسته کننده شده

رابطه تان یکنواخت و بدون هیجان شده. به همین دلیل ممکن است شروع به گشتن دنبال یک چیز تازه کنید، چیزی که در رابطه تان نمی توانید پیدایش کنید.

راه حل:

– عجله نکنید و قبل از هر تصمیمی، با شریک زندگی تان صادقانه صحبت کنید و نیازها و خواسته هایتان را با او در میان بگذارید. همه ی رابطه های عاطفی با فراز و نشیب همراه اند. برای بازگرداندن شور و گرما به رابطه ی خود کارهای مختلف زیادی هست که می توانید با شریک زندگی تان انجام دهید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا