خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جشنواره‌ای برای کودکان افغان در دبیرالملک

اینجا همه لباس‌های رنگارنگ افغان به تن دارند و با شعف کودکان افغان غذاهایی که هنر دست خودشان است را روی میزهای بزرگ می‌چینند تا متخصص تغذیه از آنها بچشد و به بهترین غذا رای مثبت دهد. غذاهای منتو، بولانی، قابلی‌پلو که از دل فرهنگ افغان انتخاب شده تا در این چشنواره در معرض دید قرار گیرد.

به گزارش انصاف نیوز جشنواره‌ی «غذای کودکان افغان» روز گذشته 4 اردیبهشت‌ماه با حضور برخی مردم، برخی فعالان اجتماعی و تعدادی از مسوولان شهرداری در ساختمان دبیرالملک برگزار شد؛ در این مراسم گروهی از مردان که لباس‌ محلی به تن داشتند شروع به نواختن موسیقی محلی افغان کردند که بعد از آن حضور بعضی از مسوولان شهرداری در مراسم کم شد.

لیلا موگویی در این باره به تلاش هفت ماهه برای برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: «این پروژه را از هفت ماه پیش شروع کردیم و خیلی طول کشید تا اسپانسر پیدا کنیم و مجوزهای لازم را بگیریم، شهرداری به مناسبت هفته‌ی سلامت عنوان کرد که این برنامه را در خانه‌ی سنتی ما برگزار کنید و ما هم استقبال کردیم.

من با شرکت مهرام و همراه اول صحبت کردم که مهرام هزینه‌ی کل مواد غذایی را پرداخت کرد و همراه اول هم جوایز بچه‌ها را در نظر گرفت؛ ما به همه‌ی بچه‌ها جایزه اهدا می‌کنیم تا هم حس رقایت بین‌شان باشد و هم کسی ناراحتی پیدا نکند.»

لیلا موگویی در ادامه گفت: «ما در خانه‌ی شوش 87 دانش آموز داریم که اغلب آنها افغان‌های محروم از تحصیل هستند، کودکان ایرانی ما هم اوراق هویتی ندارند و به همین دلیل محروم از تحصیل‌اند.

هدف اصلی ما از برگزاری جشنواره این است که اگر کودکان ما در منطقه‌ی شوش زندگی می‌کنند دلیل بر این نیست که نتوانند خیلی از کارها را انجام دهند، حتی غذاهای جشنواره را هم کودکان با کمک بزرگترها درست کردند تا توانایی‌های خود را بشناسند. در این مراسم از معاونت اجتماعی شهرداری، مدیر گردشگری منطقه 12 و مدیر بخش مطالعات اجتماعی منطقه 12 دعوت کردیم که حضور پیدا کردند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا