خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستور آذری جهرمی: ممنوعیت برگزاری همایش در وزارت ارتباطات

‘جواد آذری جهرمی’، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از امروز برگزاری هر نوع همایش با توجه به محدودیت منابع مالی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ممنوع است.

به گزارش ایلنا آذری جهرمی در همایش مدیران پست بانک با بیان اینکه دو گام مهم برای تحول در حوزه کسب و کارهای دیجیتالی باید برداشته‌شود،اظهار کرد: گام نخست رفع محدودیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که باید وزارت اقتصاد و بانک‌های دولتی به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: رفع این مانع مهم‌ترین اقدام برای توسعه کسب و کارهای نوپا در حوزه دیجیتال است.

آذری جهرمی گام دوم را مربوط به حوزه بیمه‌گری عنوان کرد و گفت: در حوزه بیمه از ظرفیت‌های استارتاپ‌ها برای شناسایی ریسک‌های موجود برای بیمه‌گر استفاده شود.

وی اضافه کرد: استارتاپ‌ها قادرند با جمع‌آوری رفتار و شرایط مشترکان عضو خود نرخ‌های مطابق با هر بیمه را ارائه دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه پست‌بانک، بانک تخصصی حوزه ICT است، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیف پست‌بانک در حوزه ICT تامین مالی است که در این زمینه بزرگترین گلوگاه تامین وثایق توسط کسب و کارها است.

وی ادامه داد: کارشناس پست‌بانک باید قدرت آنالیز ریسک یه سرمایه‌گذاری در حوزه ICT را داشته باشد اما متاسفانه بسیاری از پروژه‌های مربوط به این حوزه مبتلابه شما هستند.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پست‌بانک با پروژه‌های ICT مانند پروژه‌های صنعتی برخورد می‌کند که این امر موجب تبعیض شده است.

آذری جهرمی در ادامه سخنان خود نفس وجودی پست‌بانک را خدمت‌رسانی به مناطق محروم دانست و افزود: کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است به نحوی که در سال گذشته بالغ بر 1500 روستا مجهز به دستگاه ATM شده‌اند اما لازم است توسعه بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی تاکید کرد: نوع خدمات پست‌بانک در مناطق روستایی نصب خودپرداز است اما این دستگاه‌ها به دلیل هزینه نگهداری صرفه اقتصادی ندارند که طبیعتاً توسعه در این زمینه را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

آذری جهرمی راهکار خود در این زمینه را توسعه شبکه‌‌های پست و خدمات بانک‌های الکترونیک عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ما نسبت به مشکلات موجود مربوط به بانک مرکزی در این زمینه مطلع هستیم، افزود: براساس مصوبه اخیر دولت، بانک مرکزی موظف شده است که انحصار مربوط به PSP را رفع کند.

آذری جهرمی ادامه داد: البته برای به نتیجه رسیدن این موضوع نیاز است که مدیرعامل جدید پست‌بانک تمام تلاش خود را به کار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار رفع شکاف بزرگ بین وضعیت معیشتی و حقوقی کارمندان قراردادی و استخدامی پست‌بانک شد و گفت: از مدیرعامل جدید انتظار می‌رود نسبت به وضعیت معیشتی کارمندان قراردادی توجه بیشتری داشته باشد و از نظر مالی آنها را هم‌سطح با کارمندان استخدامی تقویت کند.

آذری جهرمی در پایان نسبت به جوانگرایی در پست‌بانک تاکید کرد و گفت: لازم است هدفگذاری‌هایی برای مدیریت‌ هر منطقه براساس شرایط آن و نحوه عملکرد مدیران انجام شود تا هر روز شاهد توسعه بیشتر این بانک تخصصی در حوزه ICT باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا