خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید استاندار خوزستان بر آهک‌پاشی روستاهای سیل زده

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با تاکید بر آهک پاشی روستاها و کمپ‌های سیل زدگان، گفت: باید از بروز بیماری‌های واگیر، مسائل اجتماعی و روانی پس از سیل و موارد دیگر جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای سلامت که شامگاه چهارشنبه (11 اردیبهشت ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هنوز سیل تمام نشده و تازه مسائل اجتماعی و انسانی سیل گریبان ما را می‌گیرد. باید با برنامه‌ریزی و کار همه جانبه مانند زمان سیل، مسیر را ادامه دهیم تا بتوانیم موفق شویم اما اگر کار را رها کنیم، مشکلاتی گریبانگیر ما می‌شود.

وی افزود: باید از بروز بیماری‌های واگیر، مسائل اجتماعی و روانی پس از سیل، و موارد دیگر جلوگیری شود. باید در کنار هم تلاش کنیم تا مسائل بحران و پس از بحران  مدیریت شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برخی مسائل باید به صورت اورژانسی انجام شود، گفت: اینکه اکنون مانداب‌هایی وجود دارد، درست نیست و باید در این نقاط آهک‌پاشی انجام شود و این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: آهک‌پاشی مخصوصا در روستاهای سیل‌زده و کمپ‌ها باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

شریعتی گفت: شهرداران باید به کمک روستاها بیایند و جهت آهک‌پاشی روستاها اقدام کنند. امکانات لازم باید جهت آهک‌پاشی همه روستاها مخصوصا روستاهای سیل‌زده بسیج شوند و بر اجرای این کار نظارت و گزارش کار ارائه شود.

وی با اشاره به برخی بیماری‌های واگیر، گفت: باید از بروز بیماری‌های التور و امثال آن جلوگیری شود در غیر این صورت هیچ کاری نکرده‌ایم.

وی با اشاره به گرمای هوا، عنوان کرد: اکنون در نزدیکی پیک بیماری التور هستیم که با توجه به گرمای هوا نگرانی وجود دارد. البته غذایی که بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود نظارت و بررسی می‌شود اما همه تلاش جهت برچیده شدن عمده کمپ‌ها است.

وی گفت: هنوز روستاهایی در حوضه کرخه زیر آب هستند اما جلسه‌ای جهت کاهش خروجی سدها برگزار خواهد شد. هنوز ورودی سد بالا است و شرایط به آن گونه که می‌خواهیم نیست اما سعی می کتیم خروجی سد را کاهش دهیم.

وی خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان گفت: باید آهک‌پاشی به درستی انجام شود و در صورت لزوم دانشگاه‌های علوم پزشکی روند صحیح آهک‌پاشی را به متولیان امر آموزش دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به دستاوردهای سیل، گفت: در مدیریت سیل در مقایسه با استان‌های دیگر عملکرد خوبی داشته‌ایم و به گونه‌ای عمل شد که کمترین مشکلات رخ داد. نباید با غفلت، همه این زحمات به هدر برود و تبعاتی پیش بیاید. مراکز بهداشت مراقبت‌های لازم را انجام دهند. نباید اجازه دهند بحران پیش بیاید و سپس ورود کنند و اقدامات لازم را باید پیش از آن انجام دهند.

وی با اشاره به وضعیت بهداشت حمیدیه، گفت: در حال حاضر اولویت رسیدگی به وضعیت بهداشت حمیدیه است و اقدامات لازم مانند آهک‌پاشی و امثال آن باید سریعا انجام شود و در صورت نیاز یکی از شهرستان‌ها که دچار سیل نشده است معین حمیدیه شود و به کمک حمیدیه بیاید.

استاندار خوزستان بیان کرد: جهاد کشاورزی و دامپزشکی در خصوص تعیین تکلیف گندم‌های زیر آب هماهنگی لازم را داشته باشند و مشخص شود گندم‌ها قابلیت مصرف دام را دارند یا خیر تا سپس زمین‌های کشاورزی برای کشت تابستانه آماده شوند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و ارتقاء سلامت، گفت: باید اقدامات موثر تا انتها ادامه داشته باشد تا از وقوع مشکل جلوگیری کنیم و خدشه‌ای در کار بپیش نیاید.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه همه حوضه‌های آبریز خوزستان دچار سیلاب شدند، باید در خصوص وضعیت آب شهری و روستایی مراقبت بیشتری شود و به شهرهای سیل‌زده به صورت ویژه توجه شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا