خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: تصمیم امروز ایران برای اجرای برجام و نه بر خلاف آن

جواد ظریف، وزیران امور خارجه ایران تاکید کرد: تصمیم امروز ایران برای اجرای برجام است نه بر خلاف برجام و اقداماتی که ما متوقف کردیم اقداماتی است که براساس مواد 26 و 36 برجام حق آن را داشتیم.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با همتای روسی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بیان این که ایران و روسیه به عنوان دو شریک در منطقه، جهان و دو همسایه هستند گفت: در این دیدار موضوعات بسیار گوناگونی را بررسی کردیم و روابط دو جانبه در حوزه‌های مختلف به پیش می‌آید.

وی ادامه داد: ساخت فاز ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر علیرغم کارشکنی‌های آمریکا ادامه دارد.

وی تصریح کرد: همچنین همکاری‌های ما در مورد ایزوتوپ‌های پایدار در فردو ادامه پیدا کرده و سایر همکاری‌هایی که با روس‌ها داریم برخلاف کارشکنی‌های آمریکا دنبال شده. همکاری‌های منطقه‌ای و اقتصادی ما هم ادامه دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: همانطور که آقای لاوروف وزیر خارجه روسیه گفتند ما در موضوعات منطقه و جهان دیدگاه‌های بسیار نزدیک به هم داریم. در افغانستان خواهان صلح به دست افغان‌ها هستیم و ایران و روسیه مشورت‌های خیلی خوبی در مورد افغانستان و به صورت چند جانبه داشتند که امیدواریم این مشورت‌ها به صلح در افغانستان و کمک به مردم افغانستان و دولت این کشور برای رسیدن به راه حل صلح آمیز بیانجامد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا