خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل المانیتور از تهدید عراقچی درباره‌ی مهاجرین افغان

المانیتور در گزارشی با عنوان «در میان فشارهای آمریکا، ایران اروپا را به موج دیگری از پناهندگان تهدید کرد»، به هزینه‌های تحمیلی افغانستانی‌های مقیم برای ایران به طور مستقیم اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه‌ی انصاف نیوز، این نوشته‌ی المانیتور در بخشی درباره‌ی سخنان عباس عراقچی آمده است: اینگونه به نظرنمی‌رسد که ایده‌ی اخراج پناهجویان از سوی عراقچی، به صورت خود جوش باشد. وی با استفاده از آمار و ارقامی که داشت به هدف مورد نظر خود در مصاحبه نزدیک شد. عملکرد عراقچی در مصاحبه نشان می‌دهد که او اذهان عمومی درباره‌ی موضوع اخراج پناهجویان افغانستانی را پیش‌بینی کرده است. شاید هدف او از اعلام این آمار و ارقام این باشد، که انتظار ایران برای مذاکره به گوش مقامات رسمی اروپایی برسد.

در ادامه‌ی آن گزارش همچنین به متواری شدن پناهجویان افغانستانی به اروپا اشاره شده است: تعداد زیادی از پناهجویان افغانستانی در طی چند سال گذشته به اروپا فرار کرده‌اند. هرچند تعداد مهاجرین متواری به اروپا، کمتر از تعداد پناهجویان در ایران است، با این حال بازهم سبب بحران در اروپا شده است. میلیون‌ها پناهجوی افغانستانی این دیدگاه را دارند که زندگی بهتری در اروپا دارند. با توجه به این دیدگاه، اروپایی‌ها به این مساله به طور حتم توجه خواهند کرد.

المانیتور نوشته است: اینطور به نظر می‌رسد که مقامات رسمی ایرانی تصمیم گرفته‌اند تا مساله‌ی فداکاری ایران درباره‌ی پناهجویان [منظور پذیرش پناهجویان افغانستانی] را برای اروپایی‌ها یادآوری کنند. این یادآوری می‌تواند برای مقامات ایرانی سودمند باشد، زیرا ممکن است مذاکراتی درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌ای ایران را به همراه داشته باشد.

«جدی‌ترین مقصد بعدی مهاجران افغان مقیم ایران اروپاست»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا