خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه به دبیر شورایعالی امنیت ملی درباره انعکاس حادثه الفجیره در کیهان

نامه‌ی سعید شریعتی خطاب به دبیر شورایعالی امنیت ملی را درباره نوع انعکاس رسانه‌ای حادثه رخ داده در الفجیره در روزنامه‌ی کیهان به نقل از کانال تلگرامی این فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌خوانید:

برادر ارجمند سردار دریابان علی شمخانی

دبیر شورای عالی امنیت ملی

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان الکریم

با عنایت به وضعیت حساس و آماده تنش در منطقه و بهانه‌جویی‌های رهبران سبکسر و خشونت‌طلب و جنگ‌آرای ایالات متحده آمریکا ضرورت ایجاب می‌کند که راهبردهای واحد و هماهنگی در جهت ایجاد همدلی، انسجام و روحیه ایستادگی در ملت در برابر «فزون‌خواهی‌های دشمنان بیگانه» و «ماجراجویی‌ها و خودسری‌های دوستان دیوانه» در همه زمینه‌ها علی‌الخصوص فضای رسانه‌ای کشور ایجاد شود.

قانون مطبوعات هدایت این امر را به شورای عالی امنیت ملی واگذار کرده است و دبیرخانهٔ شورا موظف است که چارچوب‌ها و اصول این نوع راهبردها را تدوین و به تصویب شورای عالی امنیت ملی رسانده و به ارباب جراید و رسانه‌ّا ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کند.

مطلعیم که شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه شورا در هفته‌های اخیر به وظیفه قانونی خود عمل کرده‌اند اگر چه در ابلاغ و اطلاع‌رسانی به همه جراید و نشریات کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

متأسفانه روز سه‌شنبه روزنامه کیهان که خود را وابسته‌ترین نشریه به حکومت می داند، از اعتبارات عمومی و بیت‌المال و انفال ارتزاق می‌کند و مدیر آن متصف به نماینده ولی فقیه است در تیتر درشت صفحه اول و گزارش و مطلب و سوتیتر‌های مرتبط با آن تلاش کرده است که به گونه‌ای آشکار القا کند که خرابکاری‌های روز گذشته در بندرگاه الفجیره امارات با هدایت و رضایت جمهوری اسلامی ایران بوده است. در حالی که اطلاعات و تحلیل‌های ناظران داخلی و خارجی و بنا بر اقوال، کارشناسان دبیرخانه شورا حاکی از آن است که سرویس‌های امنیتی بیگانه بخصوص موساد اسرائیل جهت‌دهنده به خرابکاری‌ها در نفت‌کش‌های پهلو گرفته در بندر الفجیره بوده‌اند.

گر چه مشی روزنامه کیهان و نوع گرایش مدیر و نویسندگان آن به وضوح بر خلاف گرایش اکثریت جامعه ایران است و صرفاً اقلیتی محدودیت و مع الاسف پرگو و بلندگو را نمایندگی می‌کند، انتظار آن است که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نسبت به رعایت تدابیر و مصالح و راهبردهای ابلاغ شده شورای عالی امنیت ملی معیارهای دوگانه را کنار گذاشته و با متخطی وابسته به حکومت بی‌اغماض و هراس مواجه شود.

می دانیم که آقای حسین شریعتمداری از جمله روزنامه‌نگارانی است که از مصونیت قضایی آهنین برخوردار است و به اصطلاح از هفت دولت آزاد است، اما این امر موجب نمی‌شود که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، امنیت ملی کشور را به خاطر مسامحه و رودربایستی و خدای نکرده هراس از هرزه‌درایی‌های این جناب کنار بگذارد.

خداوند متعال به جنابعالی عزت و سرافرازی و به همه خادمان حقیقی این دیار دیر سال و ملت شریف ایران توفیق روزافزون عنایت فرماید.

برادر کوچکتان

سعید شریعتی

۲۴ اردی‌بهشت ۱۳۹۸

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا