خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا مسکن ملی و اجاره حرفه ای باعث کاهش قیمت مسکن خواهد شد؟

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از برنامه دولت کنترل بازار اجاره مسکن است، از همین روی بسترهای اجرای پروژه اجاره‌داری حرفه‌ای را آماده کرده‌ایم و کلنگ ٣٠٠ هزار واحد استیجاری بر زمین خورده است.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایلنا درباره گفته‌های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تامین اراضی در شهر تهران تاکید کرد: اراضی تحویل شده از سایر دستگاه‌ها در تهران است و قرار نیست از این اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر تهران استفاده شود و اساسا در شهر تهران پروژه طرح نهضت ملی مسکن اجرا نمی‌شود.

وی افزود: این میزان اراضی متعلق به دستگاه‌های هستند که طبق قانون باید تحویل وزارت راه و شهرسازی باید دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای کنترل بازار مسکن در سال ١۴٠١ اظهار داشت: تمام تلاش دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که با اجرای پروژه نهضت ملی مسکن بتواند عرضه را در بازار مسکن را افزایش دهد.

محمودزاده با بیان اینکه کلنگ بیش از ٣٣٠ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی بر زمین خورده است، ادامه داد: به دنبال تکمیل واحد‌های نیمه کاره هستیم و روز به روز عرضه در بازار مسکن را بیشتر می‌کنیم تا از این طریق بازار مسکن کنترل و عرضه و تقاضا به تعادل برسد.

وی با اشاره به استقبال مردم از پروژه خودمالکی در نهضت ملی مسکن گفت: در کمتر از دو ماه بیش از ٩٠ هزار متقاضی در واحد‌های خود مالکی در پروژه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که یکی از مهم‌ترین اهداف ما از این پروژه کنترل قیمت مسکن در بازار است و متقاضیان واحد‌های خودمالکی در این پروژه می‌توانند برای ساخت مسکن از تسهیلات ارزان و ٢٠ ساله دولت بدون سپرده‌گذاری استفاده کنند.

معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره اجرای پروژه اجاره‌داری حرفه‌ای در سال ١۴٠١ اظهار داشت: یکی از برنامه دولت کنترل بازار اجاره مسکن است که بسترهای اجرای پروژه اجاره‌داری حرفه‌ای را آماده کرده‌ایم و کلنگ ٣٠٠ هزار واحد استیجاری بر زمین خورده است. البته نکته بسیار مهم این است که این پروژه از سوی بخش خصوصی به اجرا می‌رسد و دولت بسترهای اجرای این پروژه را فراهم می‌کند اما همانطور که گفتم اجاره داری حرفه‌ای با مشارکت بخش خصوصی به اجرا خواهد رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا