خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام رضا گلپور از زندان اوین

عبدالرضا داوری از فعالان نزدیک به احمدی نژاد در متنی با عنوان ‏«پیام آقای رضا گلپور از زندان اوین» در توییتر نوشت:

«آقای رضا گلپور … طی تماسی از بند هشت زندان اوین با اینجانب، ضمن تشکر از طرح مباحث مربوط به پرونده خود در «اتاق شیشه ای»، موارد ذیل را اعلام کرد:

«بعد از ۲۷ ماه بازداشت موقت … به بند عمومی منتقل شدم و بعد از ۲.۵ سال حبس، از اتهام جاسوسی تبرئه و برای مجموعه‌ای اتهام‌های دیگر … به ۲۸ سال حبس محکوم شدم که در دادگاه تجدیدنظر در مجموع به ۱۵ سال کاهش پیدا کرده است. من با صبر، مراحل پیگری پرونده خود را دنبال می‌کنم اما خوشحالم که بعد از ۳۰ ماه … عرض کنم بعد از این که همه ما در روز حسابرسی در محضر خداوند حاضر شدیم آیا من می‌توانم … در مورد هویتی به نام محسن … نیا … سوال کنم؟ آیا … می‌تواند لیست اموال منقول و غیر منقول این فرد را به ملت اعلام کند؟ چگونه ممکن است که یک فرد دارای دو شناسنامه، دو پاسپورت و دو هویت به نام‌های محمود س و محسن … نیا باشد؟ … نقش این فرد در پیگری پرونده من که منجر به ۳۰ ماه بازداشت موقت شده است در حالی که تنها چند جلسه بازجویی در سه ماه اول بازداشت آن رخ داده است، چیست؟ آیا من به عنوان خبرنگار آزاد، حق طرح سوال در مورد مسایل گروه اقتصادی یاس را دارم؟ اینجانب خدا را شاکرم که در ۳۰ ماه اخیر، و در ماه‌های آینده هم در زندان به سر می‌برم و حداقل امنیتم به این صورت تامین شده‌تر است».

در سخنان آقای رضا گلپور، نحوه ارتباط آقای محمود س با آقایان «ب.ق» و «ع.ش» نیز تشریح شد که بنا به برخی مصالح، این دو مورد را از متن سخنان آقای رضا گلپور حذف کردم. البته در صورت استعلام مراجع ذیربط از جمله دفتر مقام معظم رهبری و حفاظت اطلاعات سپاه، این موارد اظهار خواهد شد.

آقای گلپور در صحبت تلفنی‌شان، نام دو مسوول بلندپایه را هم ذکر کردند که به ایشان عرض کردم شما زندانی هستید و من برای رعایت شرایط امنیت و سلامتتان در زندان، نام این دو نفر را حذف خواهم کرد. با این حال، خط #تزکیه جمهوری اسلامی را با قدرت دنبال خواهیم کرد».

یک کاربر توییتر در کامنتی برای توییت داوری نوشت:

«آقای داوری! شما اگر دردتون فساد هست این حرفا رو کامل بیان کنید و به جای خلاصه کردن و اسم‌ها رو مخفف کردن واضح بیان کنید. آدم احساس می‌کنه که شما فقط قصد باجگیری سیاسی دارید و صرفا دارید تهدید می‌کنید و دنبال منافع شخصیتون هستین. اگر چیزی هست به مردم اعلام کنید!»

 

یک اظهارنظر درباره‌ی گلپور

«سیدحسین علوی» خواهرزاده‌ی حسین شریعتمداری در مردادماه سال 96 به عنوان مدیرمسوول خبرگزاری بسیج به درباره‌ی آنچه «جوسازی رسانه‌های ضد انقلاب مبنی بر ارتباط وی با موساد و بازداشت وی» خوانده، در گفت و گو با سایت ۵۹۸ گفته بود: این ماجرا دارای عقبه ای بسیار پیچیده است. در ابتدا باید گفت آن کسانی که نامشان در کنار نام بنده برده شده است افرادی هستند که ما حدود ۱۰ سال است که در حاشیه فضای رسانه ای کشور به عنوان عناصر نفوذی با آن ها درگیر هستیم! برای نمونه یکی از این افراد که از آن نام برده شده است آقای گلپور می باشد که در سال ۸۳ کتابی را تحت عنوان “شنود اشباح” منتشر و در این کتاب دروغ هایی را در خصوص فضای سیاسی و دستگاه های امنیتی کشور مطرح می کند. همان زمان جریان رسانه ای اصیل انقلابی و در راس آنان حاج حسین شریعتمداری جلوی این فرد می ایستند. حاج حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان مقاله بسیار مهمی را با عنوان “به نام خودی ، به کام غیر خودی” علیه گلپور منتشر می کند و پرده از دروغ های وى در کتاب شنود اشباح بر می دارند. اما در طرف مقابل کسانی که از گلپور حمایت می کنند سرویس های جاسوسی خارجی هستند. … علی ایُّ حال ما هرچه گفتیم که این افراد نفوذی هستند کسی توجهی نکرد! چه اينكه اينها بین افراد نادان به ظاهر خودی وجاهتی داشتند! اما از ۷-۸ ماه پیش که خبر رسيد این افراد دستگیر شدند مشخص شد که آنان نفوذی بوده اند. …

 

محبوب کیهان در بند

دو ماه پیش از این مصاحبه، یعنی در خردادماه 96، کانال تلگرامی عبدالرضا داوری که در آن زمان در زندان بود، در متنی مبهم نوشت: «مورد (رضا – گ) بسیار عجیب است. او که زمانی نویسنده محبوب حاج حسن شایانفر، رئیس دفتر پژوهش های روزنامه کیهان بود و گزارش‌های جنجالی‌اش علیه اصلاح طلبان و اطرافیان دکتر احمدی نژاد سرلوحه سایت عماریون و جزو منابع درسی دوره‌های بصیرت افزایی برادران بود، اینک توسط همان برادران با چنین اتهاماتی در بند است و در انتظار دادگاهی که تیرماه برگزار خواهد شد».

 

گلپور: دستگیری ربطی به سفرم نداشت

چند روز پس از انتشار مصاحبه‌ی ویدیویی محمد سرافراز رییس پیشین صداوسیما و توییت‌های عبدالرضا داوری، یک روزنامه‌نگار در توییتر به نقل از تماس رضا گلپور با او نوشت: «بر خلاف تحلیل مطروحه توسط آقای سرافراز یا خانم شهرزاد میرقلی خان، مصاحبه‌های بنده در سفر به عمان ربطی به جریان دستگیری‌ام ندارد».

چند روز پیش شهرزاد میرقلی خان ویدیویی را مربوط به سه سال پیش در اینترنت منتشر کرد که نشان می‌داد رضا گلپور به دیدار او در عمان رفته است.

اظهارات خواهرزاده حسین شریعتمداری درباره آمدنیوز و دو نفر

خبر یک زندانی از بازداشتی دیگر اوین

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا