خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پروژه‌ی جنگ با سلبریتی‌ها | مهدی صدرالساداتی

سید مهدی صدرالساداتی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «پروژه‌ی جنگ با سلبریتی‌ها» نوشت:

چندی است که مغز متفکر جریان محافظه‌کار در صدد تمرکز بر پایین کشیدن سلبریتی‌ها از هدایت و جهت دهی افکار عمومی است. برای این امر جلسه می‌گذارند، پول خرج می‌کنند، خبر می‌خوانند و … خب هیچ شکی نیست که دادگاه رسانه باید تکلیف انتشار خبرهای دروغ یا توهین و افترا را از هر فردی که باشد روشن کند.

مثلاً اگر خانم [مهناز] افشار نشر کذب کرده باید طبق قانون با او برخورد شود تا حساب کار دست همه باشد. البته از طریق شکایت مرتبط و بدون حکم قطعی دادن که خود خلاف قانون است.

دیده‌ام که خانم افشار حرف‌های غلط و محرک دیگر هم زده است و پرونده‌های دیگری در دارو هم دارد که از آن اطلاع دارم و برای همین ماه‌ها پیش بنده را بلاک کرده است.

اما پروژه‌ی جنگ با سلبریتی‌ها پروژه‌ی ناموفق و ابتر است. مبارزه با فساد اداری، قضایی، اقتصادی، رانت بازی، تبعیض، آقازادگی و گرانی و… می‌تواند با همگرایی تمامی اقشار با افکار گوناگون ادامه پیدا کند و در ضمن مبارزه نتایج فرهنگی خوبی را هم بدست بیاورد. (هم افزایی، وحدت، امید واقعی و…) چون اساساً همه‌ی مردم انگیزه‌های حرکت به سمت شفافیت و نظارت عمومی و فسادستیزی دارند و این سرمایه‌ی عظیم می‌تواند دستان آلوده و پیر مفسدین و مافیاهای تشکیل شده را رو کند.

در مقابل، دمیدن در جنگ فرهنگی-سیاسی با سلبریتی‌ها چه دستاوردی را به ارمغان می‌آورد؟! رفت و برگشت کامنت و دعوا و جنجال و نفرت بین این قشر و آن قشر و شقه شقه کردن مردم که در نهایت نتیجه‌ی راضی کننده برای همه‌ی مردم ندارد.

البته هیچ کس حق ندارد خود را مصون از انتقاد بداند، اما آخرین ظرفیت ما بسیج همه‌ی اقشار مردم در جنگ با بی عدالتی است.

ذهن‌های محافظه‌کار که توانایی ایجاد جریان در شرایط سخت کنونی را ندارند، معادله را اینجور می‌چینند که باید ظاهر وضع موجود را درست کنیم، اولین کار این است که مرجعیت رسانه را کاملاً در دست خود بگیرند و در ذهن جامعه طرفدار نظام عنوان سلبریتی را در کنار آمریکا و اسرائیل می‌گذارند و با این کلمات به زعم خود سلبریتی زدایی می‌کنند.

اما مردم این روش را پس خواهند زد، چون مشکل اصلی را سلبریتی نمی‌دانند.

مشکلات مردم گرانی و فقر و تبعیض و بیکاری است، یک سلبریتی خاص ممکن است بی درد باشد، ریاکار باشد، نامرد باشد اما مشکل مردم او نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. پروژه جنگ با سلبریتی ابتر است ولی پروژه جنگ با زندگی غشرافی طلبه خیر؟!!!
    سلبریتی خوب را باید حمایت کرد ولی در برابر هزاران طلبه مستضعف باید به معرفی و افشاگری طلبه اشرافی پرداخت؟!!
    جناب تناقض، خوبی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا