خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون وزیر خارجه روسیه خواستار مذاکره درباره‌ی برجام شد

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور اعلام کرد: نیاز جدی به مذاکره در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) فرا رسیده است.

ریابکوف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: روسیه خواهان برگزاری فوری نشست کمیسیون مشترک برجام است.

وزارت امور خارجه روسیه شامگاه سه شنبه نیز در بیانیه ای خواستار نشست کمیسیون مشترک برجام شده بود.

در این بیانیه گفته شده بود: ضرورت برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام آشکار است، انتظار داریم زمان برگزاری این نشست تعیین شود تا کشورهای شرکت کننده در برجام با همکاری یکدیگر راه های بهبودی اوضاع برای حفظ تضمین شده این توافق بین المللی را مشخص کنند.

مقام روس تصریح کرد: اقدامات اخیر ایران متناقض برجام نیست اما در هر صورت نیاز به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام وجود دارد تا مجموعه مسائل انباشته شده را بررسی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری این نشست اضافه کرد: باید در گفت وگوی با یکدیگر درک کنیم که در این شرایط چکار باید کرد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه گفت: متاسفانه از هماهنگ کننده اروپایی کمیسیون مشترک هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم ضمن اینکه مسکو می خواهد که این گفت وگوها شامل همه مسائل موجود شود.

«من این واقعیت را درک می کنم که اقدامات کنونی ایران ناقض برجام نیست و هر چیزی که اعلام شده تصمیم ایران برای اجرای تعهدات داوطلبانه این کشور بود.»

وی ادامه داد: اما با این وجود مسائل دیگری وجود دارد ازجمله باید ساز و کار اینستکس را راه اندازی کرد و درباره پرداخت های مالی گفت وگو و آن را برای کشورهای دیگر قابل استفاده کرد.

ریابکوف تصریح کرد: همه این مسائل باید در کمیسیون مشترک بررسی شود، زمان کافی وجود دارد و نباید مساله را بزرگنمایی کرد.

**آمریکا در مورد ایران تنش آفرینی می کند

ریابکوف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا اقداماتی را در مورد ایران ازجمله در خلیج فارس انجام می دهد و امید بسته که اعصاب برخی تحت فشار خرد شود.

وی افزود: مهم این است که نباید اوضاع متشنج شود و ما شاهد هستیم آمریکا و برخی متحدانش در منطقه خلیج فارس چنین اقدام می کنند.

**تلاش روسیه برای بهبودی روابط با آمریکا

ریابکوف در ادامه سخنان خود گفت: روسیه تمام تلاش های ممکن را برای بهبودی روابط با آمریکا بکار می گیرد.

وی افزود: روسیه علاقه مند به روابط مثبت با آمریکا است و حداکثر تلاش را برای این منظور بکار می گیرد.

معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ونزوئلا اشاره کرد و گفت: روسیه با تلاش ها برای برپایی کودتا در ونزوئلا مقابله می کند ضمن اینکه بنظر می رسد این تلاش ها با تحریک آمریکا ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا