خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر دفاع سابق آمریکا: ترامپ استراتژی مشخصی درباره ایران ندارد

وزیر دفاع سابق آمریکا با توجه به اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره ایران، عملکرد رئیس جمهور آمریکا را در زمینه سیاست خارجی مورد انتقاد قرار داد و گفت که ترامپ هیچ استراتژی مشخصی ندارد.

به گزارش ایسنا، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع پیشین آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی درباره اظهارات ضد و نقیض دونالد ترامپ درباره ایران در چند مدت اخیر گفت: من سخت تلاش می‌کنم تا سیاست خارجی این دولت [دولت دونالد ترامپ] را بفهمم. و نمی‌توانم. هیچ استراتژی وجود ندارد. فقط رئیس جمهوری وجود دارد که پیام توییتری می‌فرستند، زورگویی کرده و بدون هیچ استراتژی جامعی درباره نحوه سروکار داشتن با این نقاط حساس دنیا، هر چه دلش خواست می‌گوید.

وی در ادامه گفت: در دنیای خطرناکی هستیم. از یک طرف روسیه هست که مهاجم‌تر می‌شود، با چین در جنگ تجاری هستیم. از طرف دیگر هم کره شمالی را داریم که هیچ پیشرفتی در عملکرد این رئیس جمهور در کره شمالی به چشم نمی‌خورد و هنوز هم یک تهدید به حساب می‌آید. همچنین کشورهایی شکست‌خورده در منطقه وجود دارند و داعش هم هنوز یک تهدید تروریستی باقی مانده است؛ حالا هم با ایران مواجه هستیم. من استراتژی بنیادینی نمی‌بینم که رئیس جمهور برای سروکار داشتن با هر کدام از این “تهدیدها” اتخاذ کند.

پانه‌تا در ادامه درباره عملکرد اشتباه دونالد ترامپ درباره ایران مطرح کرد: این رئیس جمهور سعی دارد همه چیز را به هم بریزد و بعد فکر کند که چه کاری از دستش بر می‌آید. این کار را در مورد ایران هم انجام داد. او توافق هسته‌ای را لغو کرد و نمی‌دانست که باید چه کار کنیم. تنها کاری که می‌شود کرد تا از جنگ جلوگیری شود، مذاکره است. او باید با متحدانمان در این زمینه همکاری کند تا به میز مذاکره بازگردیم چراکه آن‌ها در برخلاف آمریکا در نزد ایران اعتباری دارند.

وی در آخر گفت: دوره‌ای پس از دوره‌ای دیگر، نابسامانی و عدم قطعیت بیشتری داریم. بسیاری از کشورها نمی‌دانند که سیاست‌های ما چه هستند. نتیجه این خواهد بود که دنیای خطرناک‌تری به وجود خواهد آمد. برای آمریکا عصر خطرناکی است چراکه مخالفان ما از این عدم قطعیت بهره خواهند برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا