خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: مهلت دو ماهه ایران به اروپا اولتیماتوم نیست

‘جواد ظریف’ وزیر امور خارجه ایران گفت: مهلت دو ماهه ایران به اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای اولتیماتوم به طرف‌های باقیمانده برجام نبوده، بلکه اقدامی در چارچوب این توافق بوده است.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگوی اختصاصی خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتقاد از خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اظهار داشت: ما (در برجام) با حسن نیت عمل کردیم اما نمی‌خواهیم با کسانی که زیر تعهداتشان زده‌اند گفت‌وگو کنیم.

ظریف تصریح کرد: ما تسلیم تهدید نمی‌شویم. ایران هرگز تحت فشار مذاکره نمی‌کند. شما نمی‌توانید ایرانی‌ها را تهدید کنید و سپس از آنها انتظار تعامل داشته باشید. راه درست برای این کار احترام است، نه تهدید.

این مقام بلند پایه ایران تاکید کرد که ایران با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وارد مذاکره نخواهد شد مگر اینکه این کشور با اجرای تعهداتش در برجام به تهران احترام بگذارد.

وی با بیان اینکه در صورت وقوع درگیری پیامدهای دردناکی به همراه خواهد آمد،  تاکید کرد: ایران خواهان درگیری نیست. ما خواهان پایان فوری جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران هستیم. تحریم‌ها سبب شده است تا مردم ایران از نیازهای معیشتی خود محروم شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: آنچه می‌خواهیم این است که نفت خود را بفروشیم. آمریکا با قلدری اجازه نمی‌دهد که دیگران نفت ما را خریداری کنند. تحریم‌های آمریکا تروریسم علیه شهروندان ایرانی است.

وی همچنین درباره مهلت دو ماهه ایران به اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای گفت که این، اولتیماتوم به طرف‌های باقیمانده برجام نبوده، بلکه اقدامی در چارچوب این توافق بوده است.

به گزارش ایسنا، ایران همزمان با گذشت یک سال از نقض توافق هسته‌ای از سوی آمریکا اعلام کرد که قصد دارد اجرای دو مورد از تعهداتش در برجام را متوقف کند و به اروپا ۶۰ روز فرصت داد تا برای حفظ این توافق اقدامی مؤثر و عملی انجام دهد.

ظریف با تاکید بر اینکه این آمریکا بود که در ابتدا از توافق خارج شد، خاطر نشان کرد: دولت ترامپ علاوه براین از توافق آب و هوایی پاریس، توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی و یونسکو خارج شده است. آمریکا بود که میز مذاکره را ترک کرد.

وزیر امورخارجه ایران گفت که آمریکا با افزایش حضور نظامی خود در منطقه بازی بسیار بسیار خطرناکی را آغاز کرده است.

وی همچنین از اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و تجهیزات نظامی آمریکا در خلیج فارس انتقاد و تصریح کرد: استقرار تمام این ابزارهای نظامی در منطقه‌ای کوچک خود مستعد حادثه است. باید احتیاط زیادی به خرج داد و آمریکا بازی بسیار بسیار خطرناکی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا