خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا این دولت شاخص ندارد؟!  

مهدی اسفندیار، فعال رسانه‌ای حوزه بهداشت و درمان در یادداشتی تلگرامی با عنوان “چرا این دولت شاخص ندارد؟!” نوشت: “این روزها که اخبار متواتر از بزرگترین انتصاب دولتی به گوش می رسد؛ نگرانی عمیقی کارشناسان را فرا گرفته است. مردم عادی و حتی تحصیلکرده ها و رسانه های ایران هنوز متوجه نشده اند که قرار است رئیس بزرگترین سازمان رفاهی و اجتماعی کشور با ۴۳ میلیون نفر تحت پوشش مستقیم و غیرمستقیم منصوب شود البته با توجه به چندین هولدینگ اقتصادی بزرگ شاید بی راه نباشد که بگوییم ۸۰ میلیون ایرانی از این سازمان تاثیر می پذیرند؛ یعنی کسی که بعد عهده دار ریاست این سازمان می شود؛ بعد از ریاست جمهور؛ بیشترین نقش را در ارتباط با مردم بر عهده دارد‌.

حدود ۲۰ درصد از اقتصاد ایران زیر مجموعه ی ان است و چندین هولدینگ اقتصادی (شامل چند کارخانه یا شرکت بزرگ) اعم از هولدینگ سیمان و پتروشیمی و دارو و صنایع و گردشگری و …. زیر مجموعه ی آن است و تصمیمات آن مستقیما بر معاش و حیات ایرانیان نقش دارد.

این سازمان ؛ سازمان تامین اجتماعی است با گردش مالی صد هزار میلیاردی در بخش بیمه و درمان و مستمری و با چند برابر ان در بخش های اقتصادی؛ چند روزی است که بعد از ۲۰ ماه؟!؟! اداره شدن با چند سرپرست؟! اکنون چند روزی است که قانونا به خاطر بی تدبیری دولت؛ فاقد حتی سرپرست است تا ثابت شود بی تفاوتی در دولت در این شرایط حساس سیاسی و اقتصادی و اجتماعی تا چه سطح وسیعی بالاست و این اتفاق در طول تاریخ این سازمان و حتی بگوییم در تاریخ استقرار ساختار دولت در این سرزمین بی سابقه است….

اما اکنون و درمیان همه ی گزینه هایی که اسم آنها مطرح می شود؛ کلیدی ترین پرسش این است که چرا؟! برای چنین جایگاه حساسی “هیچ” شاخص و معیاری نیست و از دندانپزشک و روانپزشک و ارتوپد و مهندس و معمار و .‌‌‌ …. هر روز از سوی جریان های خبری مطرح می شوند؟!

به راستی مجلس محترم نمی خواهد از رئیس اجرایی کشور بپرسد که چرا این سازمان را به این روز درآورده است؟! نمایندگانی که ده ماه دیگر پای صندوق رای باید به مردم گزارش بدهند؛ از میان ۲۹۰ نفر انها؛ آیا به جز چند نفری که ظاهرا خودشان را نماینده تر از نمایندگان دیگر فرض کردند؛ نباید به طرف تعریف یک شاخص اساسی برای چنین پست های اجرایی خطیر باشند؟!

واقعا این مردم بی نوا تا کجا باید چوب انفعال و بی تفاوتی این دولت و مجلس را بخورند؛ آیا بلایی هم مانده است که بر سر مردم بیاید، بعد از تورم و رکود و کاهش شدید ارزش پول ملی؛ فقط مانده فروپاشی حداقل معاش بازنشستگان….

آقایان شما متولی این مملکتید؟!

لطفا لطفا لطفا…..”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا