خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار ظریف با عمران خان

«جواد ظریف» وزیرامور خارجه ایران روز جمعه و در سومین دیدار کاری خود در سفر به اسلام آباد با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف که برای دیدار با مقامهای عالی پاکستان در اسلام آباد به سر می برد؛ بعداز ظهر روز جمعه با عمران خان درباره موضوعات منطقه ای و دوجانبه رایزنی کرد.

دو طرف در این دیدار که به علت سفر عمران خان به کراچی در محل پایگاه هوایی انجام شد ارتقای سطح همکاریها میان ایران و پاکستان و تلاش برای رفع موانع در مسیر توسعه روابط را مهم برشمردند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان همچنین روابط دو کشور دوست و همسایه را خوب ارزیابی و بر ارتقای سطح همکاریها تاکید کردند.

در این نشست «مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و تنی چند از اعضای هیات سیاسی ایران به همراه برخی مقامهای ارشد دولت پاکستان حضور داشتند.

بنابراین گزارش، ظریف قرار است در چهارمین نشست کاری خود با حضور در مجلس سنای پاکستان با «صادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای این کشور دیدار کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در بدو ورود به اسلام آباد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، مشورت با پاکستان درباره تحولات منطقه ای را یکی از اهداف مهم سفر خود عنوان کرد و افزود: بسیار خوشحالم که یک بار دیگر فرصت سفر به پاکستان را به دست آوردم؛ ما با پاکستان روابط بسیار محکم و دیرینه ای داریم و همواره اعلام کرده ایم که ارتباط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی قرار دارد.

محمدجواد ظریف از زمان آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون 9 بار در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان سفر کرده و سفر امروز نیز دهمین دیدار وی از همسایه شرقی محسوب می شود.

این سومین سفر ظریف به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری «عمران خان» است. محمدجواد ظریف نخستین مقام بلندپایه یک کشور خارجی بود که با آغاز دولت عمران خان شهریور ماه سال گذشته به اسلام آباد سفر کرد و تشکیل دولت جدید پاکستان را تبریک گفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا