خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۴ سال ناکامی برای کریستیانو رونالدو!

‘کریستیانو رونالدو’ مهاجم پرتغالی چهار سال است که نتوانسته بهترین گلزن لیگ شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، زمانی که مهاجم و یکی از بهترین بازیکن‌های جهان باشید اما نتوانید بهترین گلزن لیگتان شوید توضیح شرایط سخت می‌شود. به خصوص اگر نامتان کریستیانو رونالدو باشد و جنگنده‌ترین بازیکن باشید. این موضوع برای کسی که چهارمین فصل پیاپی آقای گل نمی‌شود اتفاق خوبی نیست. این یک سنگ در مسیر رونالدویی است که توانست نخستین بازیکنی باشد که لیگ انگلیس، اسپانیا و ایتالیا را فتح می‌کند و بهترین بازیکن انتخابی هر سه لیگ می‌شود.

رونالدوی ۳۴ ساله در نخستین سال حضورش در یوونتوس توانست فاتح سری A ایتالیا شود اما نتوانست برترین گلزن این رقابت‌ها شود. او در مرحله یک چهارم نهایی با لیگ قهرمانان اروپا خداحافظی کرد و نتوانست بهترین گلزن این بازی‌ها شود. مهاجم پرتغالی با به ثمر رساندن ۲۱ گل در جایگاه چهارم برترین گلزنان کالچو قرار گرفت. او تنها پنج گل با بهترین گلزن یعنی فابیو کوالیارلا (بازیکن سمپدوریا) فاصله داشت. دومین گلزن برتر، دووان زاپاتا بود که برای آتلانتا ۲۳ گل به ثمر رساند. رتبه سوم نیز به پیاتکاختصاص داشت. مهاجم میلان ۲۲ بار دروازه حریفان را باز کرد.

۲۱ گل رونالدو برای یوونتوس بدترین آمار این بازیکن در گلزنی پس از جدایی از منچستر یونایتد بود. با این حال نباید فراموش کرد که او بازی‌های زیادی را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد. بدترین آمار ستاره پرتغالی در رئال مادرید ۲۵ گل بود. این اتفاق در فصل ۱۷-۲۰۱۶ رخ داد.

آخرین باری که رونالدو توانست برترین گلزن یک لیگ شود به حضورش در مادرید برمی‌گردد. او در فصل ۱۵-۲۰۱۴ توانست ۴۸ گل به ثمر رساند و دومین رکورد برتر گلزنی در تاریخ لالیگا را به ثبت رساند. لیونل مسی با به ثمر رساندن ۵۰ گل در فصل ۱۲-۲۰۱۱ بهترین رکورد را به خود اختصاص داده است.

یک فصل بعد پس از آقای گلی رونالدو، لوئیس سوارس با به ثمر رساندن ۴۰ گل این جایزه را به دست آورد. ستاره پرتغالی ۳۵ بار دروازه حریفان را باز کرد. یک سال بعد که مسی با ۳۵ گل پیچیچی را کسب کرد رونالدو ۲۵ بار گلزنی کرده بود. در آخرین فصل حضور مهاجم پرتغالی در لالیگا مسی با ۳۷ گل برترین گلزن شد و رونالدو باز هم مانند فصل گذشته ۲۵ گل به ثمر رساند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا