خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سیدحسن خمینی: نباید بر کارهای ناممکن پافشاری کنیم

سیدحسن خمینی گفت: ما نباید بر کارهای ناممکن پافشاری کنیم، ما باید واقعیت را کنترل و مدیریت کنیم؛ چرا که نفی آن نفی خودمان است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با وزیر، معاونان و کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تعبیری از نهج البلاغه، گفت: بر در و دیوار وجود چیزهایی که از آنها عبرت بگیریم زیاد است؛ ولی انسان ها عبرت نمی گیرند و معمولا ندامت پدید می آید. تعبیر دیگری از امیرالمؤمنین علی(ع) می فرماید که من با گذشتگان زندگی نکرده ام ولی به قدری گذشتگان را مطالعه کرده ام که گویی یکی از آنها شده ام و گویی با اول تا آخر آنها عمر کرده ام.

یادگار امام ادامه داد: شما هم احوال گذشتگان را مطالعه کنید.عبرت های گذشتگان را ببینید. پا روی دوش تجربیات گذشتگان بگذارید؛ خوبی های آنها را بگیرید و کاری کنید که بدی هایشان را تکرار نکنید. عمر یک انسان و یک نسل به قدری نیست که بر اشتباهات اصرار کند و آنها را دوباره انجام دهد. اگر اشتباهی صورت گرفته مطالعه کنید و آن را دوباره انجام ندهید.

وی تأکید کرد: دانسته های هیچ کدام از ما به قدری نیست که به آنها اتکا کنیم؛ ولی می توانیم به دانسته های بشر اتکا کنیم. ده ها برابر جنبه های مثبت دانسته های بشر، جنبه های منفی آن است. اگر یک چهار راه رسیدید و سه نفر قبلی از راهی رفته بودند و بن بست بود دیگر آن را نروید. این خودش یک دانسته است که از اشتباهات دیگران درس بگیریم.

سید حسن خمینی اظهار داشت: این مسأله در عمر کوتاه خود ما قابل پیاده کردن است و در فضای عمومی جامعه و محیط کاری ما هم قابل پیاده کردن است. چه بسیار کارهایی که بر آن اصرار کردیم و نشده و بعد از مدتی هم تن داده ایم و تسلیم شده ایم. چیزی که به عنوان یک واقعیت پدید می آید را باید قبول کرد؛ نفی آن نفی خودمان است. اگر کسی چشم بر روی دیدن واقعیتی ببندد در واقع خودش را از دیدن آن واقعیت محروم کرده است.

وی افزود: در حوزه ارتباطات یکی از موارد بزرگ این است که در گذشته مجموعه دقت کنید و پافشاری بر کارهایی که نمی شود نداشته باشید. بسیاری از امور هستند و قابل نفی نیستند؛ باید آنها را مدیریت کرد. نمی گویم با آنها کنار بیایید؛ کنترل و مدیریتش کنید. به سمت نفی رفتن بعد از مدتی سر از یک بن بستی در می آورد و هیچ فایده ای ندارد و یا فایده ای بسیار کمتر از چیزی که تصور می کردید به دست می آید.

یادگار امام با بیان اینکه از کارهای بسیار خوب گذشته هم پند بگیریم، گفت: یکی از اتفاقات خوب مجموعه ارتباطات جوانگرایی است که بعد از 40 سال در جمهوری اسلامی در یک نقطه به صورت غیر شعاری اعمال شد و نتایج خوبی هم داشت. این مجموعه نه تنها از بقیه مجموعه ها ضعیف تر نیست بلکه توانمندتر است. به خصوص اینکه جنس کار شما تکنولوژی روز است.

وی یادآور شد: یکی از موارد تاریخ انقلاب اتکای به جوانان است. یعنی انقلاب با دست جوانان محقق و مدیریت شده و پیش رفته است. نقاط ضعفی بر آن هست و باید جلوی آنها را گرفت و بررسی کرد. اما اصل به کارگیری و به میدان آوردن این پتانسیل واقعیت بسیار مهمی بوده است. اساسا اگر هم نبوده این تحول و حرکت ایجاد نمی شده است. برای برون رفت از هر مشکلی اگر این نیروی جوان را به فکر واداریم. یعنی نه اینکه فقط از آنها حمایت طلب کنیم و واقعا کار را حتی در حوزه تصمیم گیری به آنها واگذار کنیم، یعنی از آنها ابزار نسازیم و بلکه واقعا آنها را موتور محرکه و اندیشه تعیین کننده جامعه قرار دهیم از مشکلات فعلی هم عبور می کنیم.

سید حسن خمینی تأکید کرد: کشور به این بُعدی که سال 57 با آن پیروز شد و کار را پیش برد و دفاع و مقدس را جلو برد، توجه کند. یک موردش هم که بسیار خوب جواب داده مجموعه ارتباطات است که سنین جوانی دارند و توفیقات آنها قطعا از قبلی ها کمتر نبوده و بلکه بیشتر هم بوده است.

وی ادامه داد: بنابر این گاهی هم در زندگی شخصی و هم در زندگی کاری و محیط اجتماعی عبرت هایی که وجود دارد را بگیریم. کسی که فکرت و اندیشه نکند تبدیل به نقش دیوار می شود.  سعی کنیم عبرت گیری خودمان را بالا ببریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا