خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناصر ایمانی: هردو جناح همه چیز را سیاسی می‌کنند

زهرا منصوری، خبرنگار انصاف نیوز: بعد از انتشار خبر قتل میترا استاد توسط همسر وی محمد علی نجفی شهردار اصلاح‌طلب سابق، هجمه‌ها نسبت به جریان اصلاحات افزایش پیدا کرد و برخی رسانه‌های جریان اصولگرا قتل میترا استاد را به جریان اصلاحات ربط دادند و این را موقعیت مناسبی دیدند تا به جریان اصلاحات حمله کنند.

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در این باره می‌گوید در کشور ما همه چیز سیاسی می‌شود و این قضیه ربطی به این جناح و آن جناح ندارد. در ماجرای قتل میترا استاد هم جناح‌ها باید صبر کنند تا دادگاه تشکیل شود و حقایق گفته شود.

در کشور ما همه چیز سیاسی است

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با انصاف نیوز با بیان اینکه بیماری سیاسی کردن پروژه‌ها در کشور ما فقط مربوط به قتل مرحومه میترا استاد نیست، گفت: دو تا نکته وجود دارد. در کشور یک بیماری مزمن داریم که هرچیزی را حتی یک موضوع خیلی ساده‌ی ورزشی، محیط زیست، هنری، سینمایی، اقتصادی و فرهنگی همه را به سرعت سیاسی می‌کنیم و بدترین نوع سیاسی کردن هم جناحی کردن قضیه است که در کشور ما مرسوم است.

آقای ایمانی افزود: درباره‌ی مساله‌ی قتل میترا استاد هم اتفاقی که پیش آمد و موضوع را سیاسی کردند، چیز جدیدی نیست. در همه‌ی پروژه‌های دیگر هم چه این جناح، چه آن جناح همینطوری هستند. موضوعات را به سرعت سیاسی می‌کنند و مساله از شکل قبلی خود فاصله می‌گیرد. مثلا موضوعی که هنری، سینمایی و و هیچ ربطی به مسائل سیاسی ندارد از آن شکل ابتدایی خودش خارج می‌شود و در فضای سیاسی و جناحی درباره‌ی آن بحث می‌شود.

او ادامه داد: این مشکل در اقتصاد ما هم وجود دارد و سالیان سال است یعنی در سی چهل سال گذشته مسائل اقتصادی به خاطر این مساله ویران شده. شما حتما این را شنیده‌اید می‌گویند هر دولتی که عوض می‌شود متناسب با آن رییس جمهور، تمام اعضای مدیران تا رده‌های پایین را از آن جناح خاص انتخاب می‌شوند. یعنی حتی کارهای اجرایی را جناحی می‌کنیم. در اقتصاد هم تصمیم و پروژه‌های بزرگ و به خاطر انگ‌های سیاسی و جناحی یا معطل می‌مانند یا پروژه‌ای که انجام می‌شود اساسا به نفع کشور نیست. بنابراین این مساله به قتلی که متاسفانه اتفاق افتاد، مربوط نیست.

ناصر ایمانی

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: نکته‌ی دوم هم این است؛ متاسفانه عملکرد جناح اصولگرا هم در این مساله‌ی قتل اصلا قابل دفاع نیست؛ نمی‌توان این را گفت یک جناح این مساله را سیاسی کرده. البته در جناح اصولگرا بسیاری از نشریات با متانت با این قضیه برخورد کردند اما برخی از رسانه‌ها متاسفانه از حد اعتدال خود خارج شدند؛ اما عموما جناح اصولگرا و همینطور شخصیت‌های این جناح هیچکدام با این قضیه جناحی برخورد نکردند. به طور کلی این سیاسی کردن همه چی مربوط به این جناح آن جناح نیست.

او تاکید کرد: مجموعه‌ی اخبار، کنش‌ها و واکنش‌ها رفتار دوستان اصلاح طلب را درباره‌ی این موضوع نگاه می‌کنم، اصلا قابل قبول نیست. مثلا اینکه آن مرحومه را در حد یک مامور اطلاعاتی رساندند و اینکه بحث‌ها را امنیتی کردند و حتی به جناح مقابل انگ زدند که آن‌ها دکتر نجفی را مجبور کردند که از شهرداری استعفا بدهد و یا اینکه او را مجبور کردند که ازدواج کند. اصلاح‌طلب‌ها هم خیلی پرونده روشنی ندارند؛ یعنی مساله فقط مربوط به اصولگرایان نیست.

ایمانی اضافه کرد: سیاسی کردن همه چی فقط ربطی به قتل ندارد ما باید یک بیماری را درمان کنیم و برای قضیه‌ی قتل نمی‌توان کاری کرد زیرا موضوع فرهنگی است و یعنی فرهنگ سیاسی ما آلوده به انگ‌های جناحی، کینه، نفرت و کدورت شدید است که در میان دو جناح هم وجود دارد. آن‌ها هم منتظر هستند تا کوچک‌ترین اتفاقی برای طرف مقابل بیفتد، حتی اگر این موضوع خانوادگی هم باشد؛ بلافاصله از آن استفاده‌ی سیاسی می‌کنند و انگ جناحی بزنند.

این فعال سیاسی گفت: در ابتدا مسائل فرهنگی باید اصلاح شود، حالا برای این ماجرای خاص نمی‌توان نسخه‌ای بپیچیم تا جناحی نشود. به نظر من فایده‌ای ندارد، مگر اینکه همه را متقاعد کنیم تا صبر کنند مسوولان محترم انتظامی و قضایی و همینطور اطلاعاتی بررسی‌ها را انجام دهند و دادگاه تشکیل شود، حقایق گفته شود و مسائل جناحی خوابیده شود.

وکیل جنایی معروف: سوءنیت نجفی در قتل استاد محرز است

روایت تکمیلی خبرنگار انصاف نیوز از آخرین تماس میترا استاد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا