خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آتش گرفتن ۵۷۰۰ ساختمان پایتخت در سال۹۷

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: پنج هزار و ۷۸۹ ساختمان پایتخت در سال ۹۷ دچار حریق شدند.

به گزارش ایرنا صدراعظم نوری روز یکشنبه در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورا در توضیح لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه پرخطر شهر تهران افزود: از این ساختمان ها که سال ۹۷ دچار آتش سوزی شده اند ۱۵۵ ساختمان بالای ۹ طبقه، ۴۵۷ مورد تجاری،۲۱۳ ساختمان تجمیعی دولتی، تجاری و اداری بوده اند.

وی تاکید کرد: پنج هزار و ۱۲۱ ساختمان بلندمرتبه در تهران طی سال ها پروانه ساخت و سه هزار و ۱۲۳ مورد آنها پایان کار گرفته اند.

صدراعظم نوری ادامه داد: شورای شهر تهران در مهر ۹۶ شهرداری را موظف کرد برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های بلند مرتبه را به شورا ارسال کند.

به گفته وی، شهرداری در اقدامی قابل تامل این لایحه را یکسال بعد و در آبان‌ ۹۷ به شورا ارسال کرد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این لایحه فاقد برنامه عملیاتی کارآمد در حوزه شناسایی و اولویت بندی بود و همچنین در متن لایحه و موضوع ترغیب مالکان به خود ایمنی ساختمان‌هایشان نیز ابهام هایی وجود داشت که در کارگروهی با حضور نمایندگان کمیسیون های شهرسازی، خدمات شهری، عمران و نیز سازمان آتش‌نشانی و اداره کل ساختمان شهرداری ابهام برطرف شد.

نوری با بیان اینکه در این اصلاحیه اولویت به ایمن‌سازی در مقابل حریق داده شد، گفت: همچنین نتایج اجرای مصوبات گذشته و گزارش ملی حادثه پلاسکو نیز مورد بررسی قرار گرفت و تعاریف لایحه تدقیق شد.

**درخواست برای بازنگری

علی اعطا عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به عنوان طراح این طرح با لایحه مخالف هستم و درخواست بازنگری آن را دارم اظهارداشت: لایحه و طرح ارایه شده با هم انطباق ندارد.

وی افزود: حتی در لایحه، ناایمن بودن تعریف مشخصی ندارد.
اعطا با بیان اینکه در این لایحه تناقض وجود دارد، ادامه داد: در لایحه تعریف بلند مرتبه مشخص نشده است.

احمد مسجدجامعی عضو دیگر شورای شهر تهران هم پیشنهاد کرد در این لایحه به ساختمان های ۸ طبقه به بالا پرداخته شود.

وی با بیان اینکه مصوبه شورای شهر برای برخی دستگاه‌ها الزام آور نیست، پیشنهاد کرد که لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه برگردد.

محمد علیخانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره این لایحه تأکید کرد: بررسی لایحه در صحن شورا موجب رفع تناقض ها و ابهام های لایحه می شود.

به گزارش ایرنا در نهایت اعضای شورای شهر تهران با ۱۰ رای منفی و هفت رای مثبت این لایحه را رد کردند.

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه گفت که لایحه به سه کمیسیون تخصصی باز می گردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا