خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارات صریح معصومه ابتکار درباره «انتخابات» ۱۴۰۰

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به «انتخابات» ۱۴۰۰ گفت: این شرایط شاید بسیاری از حقوق اولیه مردم مانند حق انتخاب و مشارکت در سرنوشت و جمهوریت را تهدید می کند و این مساله خیلی جدی است که دارد اتفاق می افتد؛ و مردم باید به هر حال هوشیار باشند و این بی تفاوتی در هیچ جای دنیا نتیجه بخش نبوده است.

ابتکار در گفت و گو با ایرنا در زمینه مناظره‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری افزود: نفس مناظره بسیار خوب است، تبادل دیدگاه هاست که موجب می شود مردم از نزدیک با دیدگاه های کاندیداها آشنا شوند. از همین رو بسیار ارزنده است.

به گفته وی نقد اصلی که مردم نسبت به مناظره دارند اول به رد صلاحیت طیف گسترده ای از نامزدها بود به خصوص نامزدهایی که مقبولیت عمومی در میان مردم داشتند که موجب دلسردی بسیاری از افراد شد و حتی اعتراض رهبر معظم انقلاب را نیز در پی داشت.

ابتکار اظهارداشت: در مناظره اول، مساله ای که تعجب همه را در وهله نخست در بحث اقتصادی بر انگیخت و موجب اعتراض شد، این بود که هیچ سوالی از موارد تحریم، آثار تحریم بر اقتصاد ایران، آثار کرونا بر اقتصاد ایران و آثار جنگ روانی که علیه دولت هم از داخل و هم از خارج اعمال شد، در سوالات نبود.

وی ادامه داد: انگار نه انگار که ایران سختترین دوران تحریم و جنگ اقتصادی را تجربه می کند؛ انگار نه انگار که ایران در دوران ترامپ بدترین تهدیدها و آسیب ها را اقتصادش تحمل کرد و این موضوع خیلی جای سوال داشت.

معاون رئیس جمهوری گفت: به هر حال کسانی که ناظر هستند می بینند که متاسفانه مناظره اصلا متعادل نیست. یک طیفی هم از نظر تعداد و هم از نظر لحن، ادبیات و رویکرد، به نظر گفتمانشان پر قدرت تر است و هیچ کدام از چارچوب ها را رعایت نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مناظره اول و دوم اطلاعات غلطی را در خصوص وضعیت کشور، سیاست های دولت دادند و اصلا بحث تحلیل شرایط نیست.

ابتکار اضافه کرد: بحث این است که اطلاعات نادرست به مردم داده می شود و اینکه یک نامزد، در جریان حوزه ای که تحلیل می کند، نباشد؛ و حتی اعداد و ارقام را به آن میزان تغییر بدهد و بگوید و همانجا مجبور شود اطلاعات را اصلاح کند.

ابتکار با بیان اینکه این رویه ادامه دارد، افزود: در مناظره دوم نیز مطالب نادرست زیادی به مردم منتقل شد و به نظر می رسد که ماموریت تعداد زیادی از کاندیداها فقط تخریب دولت است.

معاون رئیس جمهوری در پاسخ به اینکه چرا این میزان تلاش برای تخریب دولت وجود دارد، گفت: برای اینکه به مردم بقبولانند که پشیمان شوند از رایی که دادند و از مشارکت بالایی که داشتند و دوباره به صحنه نیایند.

ابتکار تاکید کرد: هدف این است که مردم تصور کنند رایی که در سال ۹۲ و ۹۶ داده اند به کل اشتباه بوده، کشور به هیچ کدام از اهداف نرسیده و دچار عقب گرد شده، شرایط بدتر شده و دولت و رئیس جمهوری به هیچ کدام از وعده هایشان عمل نکرده است.

وی اعلام کرد: نتیجه اینکه بگویند در انتخابات شرکت نکنید و اگر در انتخابات شرکت کنید هیچ دستاوردی به دست نمی آید.

به اعتقاد ابتکار، مشارکت پایین به نفع یک جریان خاص است؛ این نامیدی را القا می کنند تا شاید به سمت جریان خودشان آرا را جذب کنند یا با مشارکت پایین رای بیشتری به دست بیاورند.

معاون رئیس جمهوری گفت: در هر صورت این مساله بسیار مهمی است و مردم باید هوشیار باشند و اینکه ما در یک فعالیت سیاسی سرنوشتمان در هر صورت تعیین می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه انتخابات مجلس اخیر این را نشان داد و اکنون نیز مجلس همین رویه را دنبال می کند و بسیاری از مناسبات کشور را به هم می زند.

این شرایط جمهوریت را تهدید می‌کند

ابتکار بیان کرد: این شرایط شاید بسیاری از حقوق اولیه مردم مانند حق انتخاب و مشارکت در سرنوشت و جمهوریت را تهدید می کند و این مساله خیلی جدی است که دارد اتفاق می افتد؛ و مردم باید به هر حال هوشیار باشند و این بی تفاوتی در هیچ جای دنیا نتیجه بخش نبوده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه فرصت بی نظیر صندوق رای از دوره مشروطیت و با فداکاری و شهید دادن به دست آمده است، تاکید کرد: یکی از آرمان های شهدایی که در این راه تقدیم شد، جمهوریت، استقلال و آزادی بود و با فداکاری، این آرمان‌ها به دست آمده است.

وی اضافه کرد: این برگ رایی که امروز در اختیار هر ایرانی قرار می گیرد حق هر ایرانی است؛ حق به ذات نبوده و با مبارزه به دست آمده است و این را نباید آسان گرفت.

ابتکار افزود: عده ای سعی می کنند نا امیدی را القا کنند و با همین گفته ها مردم را به این سمت ببرند که آنجایی که حضور بوده، نادرست بوده و دیگر در میدان نباشند.

وی اظهارداشت: پنجره انتخابات و صندوق رای با فداکاری، خواست، حضور و مشارکت مردم باز شده و ممکن است درصورت نبود مشارکت، این پنجره بسته شود.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: باید همه تلاشمان را انجام دهیم تا این در بسته نشود و بتوانیم نفس بکشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا