خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تناقض‌گویی مسوولان و‌ هجوم مردم به فروشگاه‌ها

زهرا خوشحالی، دکترای مدیریت رسانه و سردبیر سلامت نیوز در یادداشتی نوشت:

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران مدام «ماندن در منزل» را مهم‌ترین راهبرد برای نجات از کرونا میداند و بر روی آن تاکید میکند.

از سوی دیگر اظهارات سرلشکر باقری که بدون هیچ گونه توضیحات اضافه تری اعلام میکند خیابانها، جاده ها و مراکز عمومی از ٢٤ ساعت آینده خلوت می شوند مردم را به خیابانها و فروشگاهها میکشاند وی هیچ توضیحی از اینکه چگونه قرار است شهرها طی 24 ساعت یکباره خلوت شوند نداده و همین دلیل اصلی نگرانی شدید مردم و هجوم به مارکتها و فروشگاههاست.

در تهرانی که تا دیروز حجم ترددها بسیار بسیار کم تر از قبل شده بود حالا به دلیل این کلی گویی ولوله افتاده. حجم و درصد خرید مردم از سوپرمارکت ها و نانوایی ها به دلیل شایعاتی مبنی بر قرنطینه شدن تهران افزایش چشمگیری داشته و عملا توصیه ها به در خانه ماندن کارایی ندارند.

هم اکنون در شهر شاهد ازدحام و تراکم جمعیت قابل توجهی هستیم که بسیار خطرآفرین خواهد بود جرا که هرکسی ممکن است حامل ویروس باشد حتی شخصی که فاقد علائم است و آن را به دیگران منتقل کند.

سخنگوی دولت اما نظر دیگری دارد و میگوید ساعات کار نانوایی‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها تغییر نمی‌کند.احتمالا این هم بعد از دیدن صف های طولانی و تجمعی در نانوایی ها منتشر شده است.

ربیعی حتی از افزایش ساعات کار برخی مشاغل به‌تناسب نیازهای مردم صحبت میکند و میگوید برخی درصددند با ترویج شایعات، استرس و دغدغه‌های مردم را بیشتر کنند اما نمیگوید شایعات در پی چه مسئله ای پدید می آید؟ همین اظهارات ضد و نقیض مسئولین خود عامل اصلی آن است.

بنظر میرسد دوگانگی در اظهارات مسئولین مردم را دچار سردرگمی کرده و اکنون که جامعه نیازمند آرامش است هر روز با اظهارات ضد و نقیض و شایعاتی که چاشنی امر میشوند ماجرا پیچیده تر میشود.

هماهنگی بین مسئولین در این شرایط بحرانی حلقه مغفول مانده این زنجیر است و این فقط و فقط به روان مردمی که علاوه بر نگرانی از ابتلا به این بیماری نگران تامین معاش خود در روزهای به اصطلاح قرنطینه هستند آسیب میرساند.

قرار نیست همیشه مردم سرزنش شوند و مقصر شناخته شوند که چرا در خانه نماندند و احتمال شیوع کرونا را بالاتر بردند!بهتر است مسوولین هم یک نیم نگاهی به عملکرد خود داشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. همه اونهایی که دلتنگ ورود نیروهای نظامی امنیتی به مساله بودند تحویل بگیرن! همه جای دنیا از ارتش به عنوان پیاده نظام تحت مدیریت دولت در بحران بهره می گیرند ولی چون نظامیها … در ایران عادت دارد در همه امور به عنوان فرمانده دخالت کند تا مسائل و مشکلات را “جمع” کند حاصلش می شود تکرار تاریخ!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا