خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شریعتمداری: نفوذی‌ها سعی می‌کنند چهره «خودی» داشته باشند

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه‌ی کیهان گفت: عامل نفوذی همه توان خود را به کار می‌گیرد تا شناخته نشود، این گونه از نفوذی‌ها سعی می‌کنند که کاملاً چهره خودی داشته باشند.

به گزارش فارس، شریعتمداری در نشست هم‌اندیشی با دانشجویان به مناسبت روز دانشجو گفت: این نکته را پیش از این هم در برخی از نشست‌های دانشجوئی مطرح کرده‌ام و معتقدم اشاره به آن ضروری است و آن، اینکه ابتدا باید مختصات نقطه‌ای را که در آن ایستاده‌ایم ترسیم کنیم و برای این پرسش پاسخی داشته باشیم که داستان پُر ماجرای ما از کجا آغاز شده است؟ و چرا بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب همه قدرت‌های ریز و درشت به ما حمله ور شده‌اند؟ و چرا علی رغم این هجوم همه جانبه که طی ۴۵ سال گذشته هیچگاه متوقف نشده، جمهوری اسلامی نه فقط از پا در نیآمده بلکه همه روزه بر اقتدار آن افزوده شده است؟

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: داستان پر ماجرای ما دقیقاً از هنگامی شروع شد که به لطف خدا، رهبری الهی حضرت امام و حضور ایثارگرانه ملت، نسخه اسلام ناب محمدی (ص) در ایران بر کرسی حاکمیت نشست.

وی افزود: اسلام ناب پیش از آن هم بود، اما در کتابخانه‌ها بود، در عرصه تئوری بود. نسخه شفا بخش بود ولی پیچیده نشده بود.

شریعتمداری گفت: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اسلام ناب ظلم ستیز بودن آن است. اسلامی که ظلم ستیز نباشد و به غارت و پرخوری مرفهان بی‌درد و ستمگری آنها در کنار فقر محرومان و ظلم به مستضعفان، تن بدهد، اسلام نیست، نام دیگر آن همان اسلام آمریکائی است که امام راحل ما می‌فرمود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: وقتی این نسخه بر کرسی حاکمیت می‌نشیند به معنای آن ست که قرار است عملیاتی شود در این حالت اولین اتفاقی که رخ می‌دهد، و رخ داد این است که نظام سلطه و همه وابستگان ریز و درشت آن در مقابل حاکمیت جدید قد علم می‌کنند. چرا که موجودیت آن را با موجودیت خود در تعارض می‌بینند. داستان ما از این نقطه آغاز شد.

وی اضافه کرد: در تمامی آموزه‌های سیاسی آمده است برای ارزیابی حکومتی که تازه تشکیل شده است، لااقل باید سه سال از عمر آن بگذرد و البته ۷ سال نیز گفته‌اند ولی ما بلافاصله بعد از انقلاب مورد حمله همه جانبه دشمنان ریز و درشت قرار گرفتیم. چرا؟ چون حاکمیتی شکل گرفته بود که ۱۴۰۰ سال با آن درگیر بوده‌اند و می‌دانستند با چه حکومتی روبرو شده‌اند.

وی نتیجه گرفت که درگیری ما با نظام سلطه تنها در ۲ حالت پایان می‌پذیرد، یا اینکه ما از اسلام ناب در حاکمیت دست بکشیم و یا آن که نظام سلطه از خوی استکبار ستیزی خود دست بردارد و چون این ۲ حالت در افق پیش رو دیده نمی‌شود بنابراین درگیری همچنان وجود دارد. میدان‌های درگیری تغییر می‌کنند، اما اصل درگیری باقی می‌ماند که مانده است و شما در طول ۴۵ سال گذشته حتی یک بازه زمانی کوتاه مدت هم سراغ ندارید که این درگیری و تقابل وجود نداشته باشد.

شریعتمداری افزود: دشمنان ما هم بارها به این واقعیت اعتراف کرده‌اند. به عنوان نمونه، جرج فریدمن، استراتژیست معروف آمریکائی و نویسنده کتاب جهان در ۱۰۰ سال آینده می‌گوید درگیری ما با ایران به خاطر فعالیت هسته‌ای و یا حقوق بشر و مسائل دیگری از این دست نیست. ماجرا این است که ایران نه فقط بدون رابطه با آمریکا، بلکه درحال تقابل و دشمنی با آن به بزرگترین قدرت علمی و نظامی منطقه تبدیل شده و اقتدار ما را به چالش کشیده است.

شریعتمداری یادآور شد: آنچه «فریدمن» و بسیاری دیگر از صاحبنظران درباره جایگاه ایران اسلامی مطرح می‌کنند، به وضوح و فقط با یک نیم نگاه به راهی که طی کرده‌ایم و مقایسه نقطه آغاز با نقطه‌ای که به آن رسیده‌ایم، به وضوح قابل دیدن است. کسانی که این دروغ بزرگ را در شیپورهای فریب می‌دمند که انقلاب اسلامی در گذر زمان کمرنگ‌تر شده است باید برای این سئوال پاسخی منطقی داشته باشند که اگر چنین است، پس چرا توطئه‌ها و دشمنی‌های نظام سلطه علیه ایران اسلامی، شدت و دامنه بیشتری پیدا کرده است و همه روزه نیز بر شتاب آن افزوده می‌شود؟!

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه به تشریح برخی از ترفندهای روانی دشمن در جنگ شناختی، از جمله، « تغییر تابلوها»، « مارپیچ سکوت» و « شکار میانجی » پرداخت و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که از دانشجویان با عنوان افسران جنگ نرم یاد کرده‌اند، گفت؛ افسر جنگ نرم باید دشمن را بشناسد، اردوگاه دشمن و عوامل پنهان و آشکار دشمنان را شناسائی کرده و راه‌های مقابله با آن‌ها را بداند.

شریعتمداری در ادامه افزود: نفوذ یکی از راه کارهای دشمن برای مقابله است و به دو نوع متفاوت از نفوذ اشاره کرده و گفت: عامل نفوذی اگر ماموریت تخریب و انفجار و ترور داشته باشد، همه توان خود را به کار می‌گیرد تا شناخته نشود، این گونه از نفوذی‌ها سعی می‌کنند که کاملاً چهره خودی داشته باشند.

وی، نوع دوم نفوذ را خطرناک‌ترین انواع نفوذ داسته و از آن با عنوان نفوذ در ساختار یاد کرد و گفت: ماموریت این دسته از نفوذی‌ها تغییر محاسبات مسئولان و دیدگاه‌ها و باورهای مردم است.

شریعتمداری در توضیح ماموریت یک نفوذی از این نوع گفت؛ آنها برخلاف نوع اول، دیدگاه و نظرات خود را به گونه‌ای که انگار برخاسته از دلسوزی است با مسئولان و یا از طریق رسانه‌ها با مردم در میان می‌گذارند. چرا که ماموریت آنها تغییر محاسبات و باورهاست بنابراین باید آنچه در سر می‌پرورانند را مطرح کنند.

شریعتمداری در این خصوص به آیه‌ای از سوره محمد (ص) اشاره کرد که خداوند متعال خطاب به پیامبر و مومنان می‌فرماید « وَلَوْ نَشَاءُ لَأَرَیْنَاکَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُمْ بِسِیمَاهُمْ ۚ وَلَتَعْرِفَنَّهُمْ فِی لَحْنِ الْقَوْلِ ۚ وَاللَّهُ یَعْلَمُ أَعْمَالَکُمْ. اگر می‌خواستیم آنها یعنی منافقان (و نفوذی ها) را به شما نشان می‌دادیم تا از چهره‌هایشان آنها را بشناسید ولی آنان را از نوع سخنشان می‌توانید شناسائی کنید ».

وی گفت: اگر نقشه راه را بشناسیم، اظهارات و نظراتی که با آن متفاوت بوده و در تعرض هستند قابل شناسائی است. کسانی که مامور نفوذ در ساختار نظام و تغییر محاسبات هستند، چهره خودی و شناسنامه غیر خودی دارند.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ غزه اشاره کرد و گفت: طوفان الاقصی یک رخداد معمولی نیست بلکه تمامی شاخصه‌های یک واقعه‌ای عظیم را در خود دارد.

وی با استناد به تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب درباره پیچ بزرگ تاریخی افزود که تمامی شواهد و قرائن و رخدادهای جانبی حکایت از آن دارند که طوفان الاقصی نمادی از همان پیج بزرگ تاریخ است. نیم نگاهی به این رخداد عظیم نشان می‌دهد که فصل تازه‌ای از تمدن بزرگ اسلامی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اظهار نظر بسیاری از مقامات و استراتژیست‌های بلند آوازه جهان و از جمله صاحب‌نظران غربی گفت: به وضوح می‌توان دید که خواسته حضرت امام و پیش‌بینی حضرت آقا در حال وقوع است.

شریعتمداری به اظهارات چند سال قبل نتانیاهو در نشست استماع کنگره آمریکا و سخنان برژینسکی در اجلاس امنیتی آتلانتیک اشاره کرد که هر دو از نزدیک شدن جهان به پیچ بزرگ تاریخ با محوریت ایران اسلامی سخن گفته بودند. نتانیاهو می‌گوید کسانی که این پیچ را انکار می‌کنند سر خود را در شن فرو کرده‌اند و خطر ایران را درک نمی‌کنند! و برژینسکی می‌گوید؛ می‌بینم که تابلوهای راهنمای این پیچ را خمینی و خامنه‌ای نصب کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام‌معیار‌باید‌حق‌باشد‌‌اشتباه
    نفرمایید‌حق‌ازمنظر‌قرآن‌نهج‌البلاغه
    ومنطق‌چهارده‌معصوم‌.ع.وقتی
    حق‌را‌گزینشی‌ومصلحتی‌میشود
    وگاهی‌آنچه‌برخود.میپسندی‌‌درمورد
    دیگران‌به‌توجیه‌میپردازنداشتباه
    نکنید‌چه‌بسا‌خطر‌اینگونه‌سیاستها
    درطول‌انقلاب‌بیشتراز‌نفوذیهای
    مدنظر‌شماوضدانقلاب‌آشکار‌باشد
    وآنگاه‌هست‌که‌ریزش‌خاموش
    روز‌به‌روز‌بیشتر‌میشود.یعنی‌هواداران
    وهمراهان‌همه‌جا‌هستند‌ولی‌
    دلهایشان‌‌دیگرنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا