خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نانسی پلوسی: آمریکا تمایلی به جنگ با ایران ندارد

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که مردم آمریکا هیچ علاقه ای به جنگ با ایران ندارند و تصور نمی کند که رئیس جمهور (ترامپ) هم علاقه ای برای این کار داشته باشد.

به گزارش ایرنا پلوسی که روز جمعه با فرید زکریا برنامه ساز شبکه خبری “سی ان ان” در اندیشکده آمریکایی “شورای روابط خارجی” صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در حال حرکت به سمت یک رویارویی نظامی با ایران است، گفت: امیدوارم که اینگونه نباشد. وی افزود: مردم آمریکا هیچ علاقه‌ای به جنگ با ایران ندارند و گمان نمی‌کنم که رئیس جمهور هم علاقه‌ای به این کار داشته باشد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه “اوضاع بسیار خطرناک است” تاکید کرد: پمپئو وزیر خارجه هیچ مدرکی درباره ادعای خود ارائه نداده است فقط یک حرفی مطرح کرده است.

وی افزود: ما مطلقاً هیچ علاقه‌ای برای جنگ یا انجام اقدامات تحریک آمیز برای ایجاد شرایطی که ممکن است منجر به واکنش‌هایی شود که می‌تواند اشتباهاتی را درپی داشته باشد، نداریم.

پلوسی افزود: کشورها از اهرم‌های خود استفاده می‌کنند؛ تهدید می‌کنند و چنین و چنان می‌کنند اما ممکن است اشتباهاتی انجام شود و این امر بسیار خطرناکی است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ایران را مقصر این حمله (حمله به نفتکش‌ها) قلمداد کرده و مدعی شده که ارزیابی اطلاعاتی مبنی بر دخالت ایران در این کار است هرچند هیچ سند و مدرکی ارائه نداده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین برخی اظهارنظرها در خصوص احتمال استفاده دولت آمریکا از یک مصوبه مربوط به سال ۲۰۰۱ برای جنگ افروزی را رد و تاکید کرد: ما الان تقریباً تمام وقت مشغول مصوبه بودجه هستیم. کمیته خدمات دفاعی لایحه دفاعی را تنظیم کرده و در آن هیچ چیزی که بتواند توجیه کننده جنگ باشد وجود ندارد و اصلاً چیزی به اسم مجوز برای جنگ وجود ندارد.

اواخر وقت روز پنجشنبه چهار مقام آمریکایی در گفت و گو با “سی ان ان” مدعی شدند که آمریکا یک فیلم ویدئویی و تصاویری در اختیار دارد که نشان می‌دهد یک قایق ایرانی اقدام به برداشتن یک مین منفجر نشده از روی یکی از نفتکش‌ها می‌کند.

پلوسی در بخش دیگری از این گفت وگو همچنین مخالفت خود با استیضاح ترامپ را تکرار کرد و گفت: به گمانم استیضاح رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اقدامی تفرقه انگیز است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا