خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیشتر از ۷۸میلیون نفر یارانه نقدی می‌گیرند

محمد خدابخشی، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت یارانه نقدی به بیش از ۷۸ میلیون نفر در سه ماه نخست امسال پرداخت شده است.

به گزارش خانه ملت خدابخشی گفت: نشست امروز کمیسیون با دستور کار رسیدگی به عملکرد منابع و مصارف سال ۱۳۹۷ و ۲ ماهه امسال مربوط به هدفمندی یارانه‌ها و برنامه‌های دولت در این زمینه، برگزار شد که برای رسیدگی به این دستور مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات در جلسه حضور داشتند.

وی گفت: ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت نقدی به جمعیتی بالغ ۷۸ میلیون نفر انجام شد، یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز به خانواده‌های تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و ۶۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: ۷۴۵ میلیارد تومان نیز برای خرید تضمینی گندم و ۱۷۰ میلیارد تومان برای راه آهن هزینه شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر ۷۸ میلیون نفری که یارانه نقدی دریافت می‌کنند، هر ماه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت یارانه بگیر اضافه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با مقایسه عملکرد هدفمندی یارانه‌ها در ۲ سال ۹۷ و ۹۸، گفت: میزان تحقق منابع هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۷ معادل ۸۸ درصد بوده، از آنجایی که میزان تحقق این منابع در بازه زمانی یکسان در سال جاری ۶۲.۵ درصد بوده، باید گفت: میزان تحقق منابع کاهش یافته، با این حال از آنجایی که اولویت دولت پرداخت یارانه نقدی است، منابع وصولی برای پرداخت یارانه نقدی هزینه می‌شود و دولت مشکلی در پرداخت یارانه ندارد.

خدابخشی افزود: براساس گزارش ارائه شده ۶۲.۵ درصد منابع پیش بینی شده برای سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ تحقق پیدا کرده است، یعنی از مجموع ۳۵ هزار میلیارد تومانی که باید در سه ماه امسال وصول می‌شد، ۶۲.۵ درصد و بالغ بر ۲۱ هزار میلیاردتومان تحقق پیدا کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا