خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرصت ویرایش اولویت بندی انتخاب رشته دکتری؟

یک مخاطب انصاف نیوز در متنی ارسالی با عنوان «ضرورت ایجاد فرصت ویرایش اولویت بندی انتخاب رشته دکتری» نوشت:

در روزهای اخیر تعداد زیادی از داوطلبان کنکور دکتری سال ۹۸ را دیده‌ام که مکرر می‌گویند آنها به‌دلیل عدم شناخت دانشگاهها و وضعیت احتمالی مصاحبه‌هایشان بگونه‌ای انتخاب رشته کرده‌اند که در مواردی مطابق با علایق آنان نبوده است یا بنا به دلایل دیگر ضرورت ویرایش و اصلاح انتخاب اولویت‌هایشان را احساس می‌کنند.

به گفته‌ی آنها با توجه به اینکه انتخاب رشته از طریق سایت انجام شده و امکان ویرایش و جابجایی اولویت‌ها از نظر نرم افزاری وجود دارد و همچنان مصاحبه‌ی دانشگاهها به پایان نرسیده است، ایجاد فرصت مجدد برای تغییر اولویت‌ها می‌تواند زمینه‌ی لازم برای انتخاب رشته‌ی مطلوب‌تر و مناسبتر را ایجاد نماید.

و لذا به نظر می‌رسد سازمان سنجش می‌تواند یک فرصت دو روزه را برای داوطلبان در نظر بگیرد و پس از اصلاح اولویت بندی داوطلبان، نمرات و امتیازات مربوطه را اِعمال و نتایج نهایی را اعلام نماید.

این موضوع از آن نظر اهمیت دارد که داوطلبان اکنون از وضع مصاحبه‌های خود در دانشگاهها مطلعند و می‌توانند انتخاب بهتری از نظر اولویت انتخاب رشته-محل داشته باشند و این موضوع در سرنوشت داوطلبان و حتی سطح کیفی انتخاب‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا