خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش وکیل علیرضا شیرمحمدعلی به بیانیه‌ی سازمان زندان‌ها

وکیل علیرضا شیرمحمدعلی در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی اطلاعیه‌ی سازمان امور زندان‌ها در ارتباط با نحوه‌ی قتل این زندانی با اظهار اینکه کمی ابهام در این اطلاعیه برای من به عنوان وکیل وجود دارد، ادعا کرد: خبرهایی که ما از داخل زندان داریم چیز دیگری می‌گوید و ما نمی‌دانیم چه قدر واقعی است و همه چیز مبهم است.

محمدهادی عرفانیان کاسب در این باره به انصاف نیوز گفت: من گزارش سازمان زندان‌ها را خواندم. اینکه ریاست قوه قضاییه دستور رسیدگی از سوی دو تیم بازرسی به این موضوع را دادند، خیلی مثبت است اما کمی ابهامات در این اطلاعیه برای من به عنوان وکیل وجود دارد. خبرهایی که ما از داخل زندان داریم چیز دیگری می‌گوید و ما نمی‌دانیم چه قدر واقعی است و همه چیز مبهم است.

او در ادامه گفت: به عنوان یک شخص عادی می‌گویم، تصور کنید بدون مقدمه‌ی قبلی در زندان باز می‌شود و حال دارد تعمیرات می‌شود. آنها هم دفعتاً می‌آیند و زندانی را که می‌شناسند با چاقو می‌زنند. انشالله تیم بازرسی که بررسی کنند و دادگاه که تشکیل شود، سعی می‌کنیم ابهاماتی که مطرح است معلوم شود و تلاش می‌کنیم واقعیت مشخص شود، نه اینکه بخواهیم کسی را متهم کنیم. قطعاً تقصیر و قصوری از سوی زندان فشافویه وجود داشته است و فکر می‌کنیم حقوق دانان و دیگران که در این باره مطالعه کرده‌اند نظری غیر از این نداشته باشند و حتی نمایندگان مجلس هم ورود کرده‌اند.

این وکیل در ادامه گفت: اینکه دفعتی باشد و در این زندان باز شده است، چرا فقط این فرد را با چاقو زده‌اند؟ اگر به این شکل بوده حتماً زندانیان دیگری هم بوده‌اند. اما از اینکه خود سازمان زندان‌ها ورود پیدا کرده است و ریاست محترم قوه قضاییه هم دستور داده‌اند دو تیم بازرسی یعنی از سازمان زندان‌ها و هم از دادرسی کل ورود کنند بسیار مثبت است و روند را مثبت می‌بینیم و امیدواریم ابهامات برطرف شود.

عرفانیان درباره‌ی آخرین وضعیت پرونده‌ی علیرضا شیرمحمدعلی گفت: زمان دادگاه هنوز مشخص نشده است زیرا پرونده باید به دادگاه کیفری یک برده شود اما چیزی که دادستان محترم فرمودند این بود که علی‌الظاهر کیفرخواست صادر و ارسال شده است. ما وکالت را از مادر مرحوم شیرمحمدعلی گرفته‌ایم اما هنوز اعلام ورود نکرده‌ایم، زیرا شعبه هنوز مشخص نشده است. به مادر ایشان اگر اعلام شود و ما ورود کنیم انشالله این مساله را اطلاع رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا