خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: دست دوستی به همسایگان در خلیج فارس دراز می‌کنیم

‘جواد ظریف’ وزیر امور خارجه ایران گفت: با هند اشتراکات زیادی در شکل‌دهی چنین همسایگی، در جنوب،  مرکز و غرب آسیا داریم. همچنین ما برای حرکت در این مسیر،  مجدد دست دوستی خود را به همسایگان‌مان در منطقه خلیج فارس دراز می‌کنیم.

به گزارش ایسنا ظریف طی سخنانی در کنفرانس بین المللی رایسینا در هند اظهار کرد: ما امروز به جای سلطه مردان قوی نیازمند منطقه‌ای قوی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه ما منطقه‌ای قوی شامل مولفه‌های زیر است؛ 1-  ثبات سیاسی و سرزمینی بومی، 2- اتکا به مردم به عنوان منبع مشروعیت، امنیت و کامیابی،  3-هماهنگی هویت های ملی و شهروندی منطقه‌ای، 4-مشارکت همه کشورهای مرتبط منطقه ای در تضمین صلح در منطقه از طریق سازمان های منطقه ای یا ترتیبات مقتضی، 5- اطمینان،  تجارت و تعامل بیشتر میان کشورهای منطقه به جای قدرت های خارجی، 6- روابط اقتصادی و تعاملات مردم محور که روی آوردن به جنگ را هزینه بر و غیر قابل دفاع کند، 7- فرهنگ منطقه ای که امنیت ملی را منطبق بر امنیت منطقه‌ای کند. 8- محیط منطقه ای پایدار.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین بیان کرد: با هند اشتراکات زیادی در شکل دهی چنین همسایگی، در جنوب،  مرکز و غرب آسیا داریم. همچنین ما برای حرکت در این مسیر،  مجدد دست دوستی،خود را به همسایگان مان در منطقه خلیج فارس دراز می‌کنیم.

وی افزود: گفت‌وگوی واقعی نیازمند جایگاه برابر و احترام متقابل و همچنین شناسایی منابع متنوع دانش و حکمت است.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا