خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زمان خرید موکت هتلی به چه نکاتی دقت کنید

رپورتاژ‌ آگهی

یکی از اساسی‌ترین نکاتی که در جذب مهمانان به یک هتل و میزان رضایت آن‌ها تاثیر مستقیم دارد، دکوراسیون داخلی و احساس راحتی در استفاده از وسایل است. انتخاب و خرید موکت هتلی مناسب علاوه‌ بر آن‌که در زیبایی اتاق‌ها و راهروها تاثیر بسیار زیادی دارد، با داشتن مزایایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، احساس راحتی را به مهمانان نیز منتقل می‌کند.

مساله‌ای که شما به‌عنوان مدیر یک هتل یا طراح و مسئول اجرای دکوراسیون داخلی آن باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب بهترین موکت از بین گزینه‌های متعدد است.

ما در این مطلب تمام نکات لازم برای خرید موکت هتلی را توضیح می‌دهیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از موکت در دکوراسیون داخلی

موکت‌ها پوشش‌های رایجی برای پوشاندن کف خانه‌ها، هتل‌ها یا سایر ساختمان‌ها با کاربری‌های متفاوت هستند. آن‌ها معمولا از الیاف مصنوعی مانند مواد اکریلیک یا پلی استر ساخته می‌شوند اما نمونه‌های بافته شده از الیاف طبیعی مانند پشم نیز در میان آن‌ها کم نیستند.

این کفپوش‌ها علاوه ‌بر تنوع بسیار بالایی که در رنگ و طرح دارند، می‌توانند با انواع سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی ست شوند. از طرفی با داشتن ویژگی‌هایی مانند عایق حرارت یا صدا بودن، حس امنیت و آرامش را در فضاهای داخلی فراهم می‌کنند.

اهمیت انتخاب کفپوش مناسب برای هتل

وقتی تصمیم به دکوراسیون و دیزاین یک مکان می‌گیرید توجه به ویژگی‌های آن مکان برای دیزاین و انتخاب متریال بسیار اهمیت دارد. مثلا دکوراسیون اداری با دکوراسیون هتلی یا حتی خانه با توجه به نوع آن مکان به دیزاین و متریال متفاوتی نیاز دارند.

وقتی فردی اتاق یا سوئیتی از هتل را برای اقامت کوتاه یا طولانی مدت خود اجاره می‌کند، در واقع در جستجوی محلی است که بتواند راحتی منزل خود را در آن حس کند.

اما وقتی مهمانان به اتاقی با کفپوش سرد سرامیک، سنگ، پارکت و نمونه‌های مشابه آن وارد شوند و روی زمین سفت و سخت پا بگذارند، نمی‌توانند به آرامش مورد نظرشان برسند.

همچنین تنوع رنگ و طرح‌های مختلف موکت در دیزاین داخلی هتل و اتاق‌های آن بسیار موثر است. چون می‌توانید آن را با سایر جزئیات داخل اتاق به‌راحتی ست کرده و ترکیبی از رنگ‌های زیبا را خلق کنید تا مهمانان بیشتری را به‌سوی هتل خود جذب کنید.

مزایای انتخاب موکت برای هتل‌ها

حالا که اهمیت خرید موکت هتلی را برای هتل خود متوجه شدید، مزایای انتخاب یک نمونه مناسب به شرح زیر هستند:

  • صرفه‌جویی در انرژی و گرم کردن فضای داخلی هتل که این مزیت به ویژگی عایق بودن موکت ارتباط دارد.
  • موکت‌ها همچنین عایق صوتی هستند و استفاده از آن‌ها عبور صدا را بین طبقات مختلف هتل تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این ویژگی از پخش شدن یا به‌ عبارت دیگر اکوی صدا در داخل اتاق یا سالن‌های هتل نیز جلوگیری می‌کند.
  • ایجاد پوششی نرم و ضدضربه روی زمین از خسارت‌های ناشی از افتادن وسایل و شکستن آن‌ها جلوگیری می‌کند و از سوی دیگر می‌تواند صدمات وارد شده به افراد را حین زمین خوردن کاهش دهد.
  • مقاومت بالا، نظافت و جاروکشی آسان از دیگر مزیت‌های خرید موکت هتلی است.
  • موکت‌ها در تراکم، رنگ، طرح و جنس تنوع بسیار بالایی دارند و این موضوع به‌عنوان یک ویژگی مثبت، آن‌ها را برای دکورهای مختلف هتلی مناسب کرده است.

انواع موکت‌های مناسب هتل

همان‌طور که گفتیم موکت‌ها از نظر جنس و تراکم بافت تنوع بالایی دارند و در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند که در ادامه چند نمونه از آن‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد. اما قبل از آن باید بدانید که هرچه تراکم بافت یک موکت بیشتر باشد، کیفیت آن نیز بالاتر است.

موکت پشمی

یکی از گزینه‌هایی که هنگام سفارش موکت هتلی پیش روی شما قرار دارد، نمونه‌هایی از الیاف طبیعی و پشمی است که لطیف و نرم بوده و میزان عایق بودن آن‌ها نیز بسیار بالا است. توجه داشته باشید که بیشتر نمونه‌های موکت پشمی وارداتی بوده و میزان تولید این نوع موکت در کشور بسیار کم است.

موکت‌های پشمی به دلیل نرمی و پرزهای بلندی که دارند، با وارد شدن فشار از جمله قدم‌های انسان دچار فرورفتگی خواهند شد اما بلافاصله پس از برداشتن فشار به حالت عادی باز می‌گردند.

نمونه‌های پشمی علی‌رغم نکات مثبتی که دارند، در مقایسه با نمونه‌های مصنوعی عمر کوتاه‌تری داشته و باید بیشتر از آن‌ها مراقبت کنید.

موکت پلی پروپیلین

یکی دیگر از نمونه‌های موکت هتلی که کیفیت بالایی دارد، از جنس پلی پروپیلن است که با داشتن ویژگی‌های مثبت زیر استفاده از آن رواج بسیار زیادی دارد:

  • قدرت جذب رطوبت و آب در این موکت‌ها بسیار بالا است.
  • مقاومت زیادی در برابر ساییدگی و فشار دارند.
  • برخلاف نمونه‌های مشابه رنگ آن‌ها در اثر تابش نور مستقیم خورشید تغییر نمی‌کند.

موکت پلی آمیدی

از موکت‌های پلی آمیدی می‌توانیم به‌عنوان یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای پوشش کف هتل و به‌ویژه راهروهای آن اشاره کنیم که مقاومت آن‌ها در برابر سایش بسیار بیشتر از دو نمونه قبلی است.

موکت هتلی پلی آمید علی‌رغم قیمت بالایی که دارد، انتخابی مقرون به‌صرفه است. زیرا در طول زمان پرز نمی‌دهد و شکل ظاهری خود را حفظ می‌کند.

موکت نمدی

موکت نمدی که به نیدل پانچ نیز مشهور است، بافت نرم و انعطاف‌پذیری دارد. همچنین قیمت آن نیز پایین‌تر از موارد معرفی شده در بالا است.

این نمونه‌ها پشت ابری ندارند و بیشتر برای استفاده به‌عنوان پوشش دیوارها یا کف هتل‌هایی مناسب هستند که می‌خواهند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

ویژگی‌های موکت هتلی

موکتی که برای فرش کردن راهروها و کف اتاق‌های هتلتان انتخاب می‌کنید، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • از مقاومت بالایی در برابر فشار و حرکت چرخ چمدان‌ها یا میزهای سرو متحرک برخوردار باشد.
  • رنگ آن در برابر نور آفتاب در کوتاه مدت تغییر نکند.
  • نرم و انعطاف‌پذیر باشد.
  • در برابر حرارت مقاوم باشد و هنگام آتش‌سوزی دود کمتری تولید کند.

نکات لازم هنگام خرید موکت هتلی

هنگام سفارش موکت هتلی باید با توجه به نکات زیر بهترین نمونه را انتخاب کنید:

  • آفتاب‌گیر بودن اتاق‌ها را برای ثبات رنگ موکت در نظر بگیرید.
  • به میزان رفت‌وآمد و مهمانان خود در موضوع مقاومت موکت در برابر سایش توجه کنید.
  • نظافت موکت یکی دیگر از مسائل مهم در هنگام خرید این محصولات است.
  • هزینه و قیمت موکت هتلی یکی دیگر از نکات لازم هنگام خرید است که توجه به آن محدوده انتخاب‌های شما را محدود خواهد کرد.

قیمت موکت هتلی متاثر از چه عواملی است؟

قیمت موکت هتلی را عوامل و فاکتورهای مختلفی تعیین می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت هستند از:

  • جنس و مواد اولیه بافت
  • تراکم بافت
  • نوع بافت
  • برند تولیدکننده آن
  • داخلی یا خارجی بودن برند

یک شوروم موکت چه خدماتی را باید به مشتریان خود ارائه کند؟

شوروم یا به ‌عبارت ساده‌تر نمایشگاه عرضه و فروش موکت، محلی است که تولیدکنندگان یا فروشندگان با عرضه محصولات خود امکان لمس و مقایسه مدل‌های مختلف موکت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

شوروم‌های موکت عوامل و ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارند که آن‌ها را از سایر فروشگاه‌ها متمایز می‌کنند. از میان آن‌ها می‌توانیم به ارائه مشاوره تخصصی توسط متخصصان حاضر در این نمایشگاه‌ها اشاره کنیم که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند بهترین محصول را انتخاب کنند.

همچنین امکان سفارش محصولات خاص با طرح‌ها و رنگ‌های سفارشی به تولیدکنندگان از دیگر وجوه تمایز شوروم‌ها با سایر فروشگاه‌های عرضه‌کننده موکت است.

سخن نهایی

انتخاب و خرید موکت هتلی برای پوشش قسمت‌های مختلف این مکان‌ها مزایای مختلفی دارد که با رعایت نکات لازم هنگام خرید می‌توانید به این نکته‌های مثبت دست یابید.

شرکت زت کارپت وارد کننده بهترین انواع موکت هتلی و موکت اداری بوده و کارشناسان فروش زت می توانند با ارائه مشاوره شما را در امر خرید موکت و دکوراسیون هتل و محل کار راهنمایی کنند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا