خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت یاسمن آریانی و فرشته طوسی از زبان وکیل

/ امیر رییسیان در گفت‌وگو با انصاف نیوز تشریح کرد /

امیر رییسیان، وکیل یاسمن آریانی، که نزدیک به دو ماه پیش به همراه مادرش منیره عربشاهی بازداشت شده و هم‌اکنون در زندان قرچک ورامین به سر می‌برد در ارتباط با آخرین وضعیت موکلش به انصاف نیوز گفت: از نظر من در زندان قرچک وضعیت مناسب نیست و ما درخواست دادیم خانم آریانی را به زندان اوین منتقل کنند، اما فعلا هیچ اتفاقی نیافتاده است. اصل ماجرا این است که پرونده‌ی ایشان درحال حاضر در دادسرای ارشاد است و این دادسرا طبیعتا به جرایم امنیتی رسیدگی نمی‌کند بلکه موضوع جرایم تحت رسیدگی آن جرایم منافی عفت است.

او در ادامه گفت: از آنجایی که در پرونده‌ی خانم آریانی مساله‌ی حجاب مطرح شده است، دادسرای ارشاد به آن رسیدگی می‌کند. اتفاقی که افتاده این است که این دادسرا از یک طرف موضوع را امنیتی می‌بیند و اجازه‌ی حضور وکیل را به ما نمی‌دهد و از طرف دیگر، متهم در اوین و یک زندان مربوط به جرایم امنیتی نگهداری نشده و در زندان عمومی یعنی قرچک و درمیان مجرمین جرایم عادی و البته جرایم خطرناک نگهداری می‌شود.

این وکیل دادگستری در پاسخ به اینکه «آیا در پرونده‌ی خانم آریانی اتهامات امنیتی وجود دارد؟» گفت: ما هنوز چیزی نمی‌دانیم، به همین دلیل که گفته شد: به علت اینکه ادعا می‌کنند جرم امنیتی است اجازه‌ی حضور وکیل نمی‌دهند، اما اگر جرم امنیتی است متهم باید در بند زندانیان امنیتی نگهداری شود و نه در بند زندانیان قاچاق مواد مخدر، سرقت، قتل و امثالهم و متاسفانه یک سیاست یک بام و دو هوای جدید اتفاق افتاده است.

دادگاه تجدید نظر فرشته طوسی برگزار شد

رییسیان درباره‌ی موکل دیگرش، فرشته طوسی، فعال سابق دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، از برگزاری دادگاه تجدیدنظر او در روز سه شنبه 28 خرداد خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری دادگاه موکلش در روز سه شنبه 28 خرداد در شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر گفت: «فضای دادگاه خوب بود و قضات دفاعیات را شنیدند و امیدواریم.»

طوسی به دلیل حضور و سخنرانی در مراسم 16 آذر 95 در دانشگاه علامه به یک‌سال و نیم حبس تعزیری و… محکوم شده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا