خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در دیدار رهبران چین و کره شمالی چه گذشت؟

بنا بر گزارش رسانه‌های رسمی چین و کره شمالی رهبران دو کشور در جریان دیدارشان در شهر پیونگ یانگ بر اهمیت تقویت روابط دو جانبه و تضمین صلح، ثبات و توسعه منطقه‌ای تاکید کرده و خواستار اتخاذ جبهه‌ای مشترک برای مقابله با “تغییرات پیچیده و جدی” در عرصه بین‌المللی شدند.

به گزارش ایسنا، شی جینپینگ رئیس جمهور چین روز پنجشنبه اولین سفر رسمی خود را به کره شمالی انجام داد و در جریان این سفر با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور دیدار کردو. او امروز جمعه این سفر خود را پایان داده و خاک کره شمالی را ترک کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی(KCNA) درباره این سفر نوشت: رهبران دو کشور به تبادل نظر با یکدیگر در حوزه‌های مختلف از جمله درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و تغییرات جدی و پیچیده در اوضاع بین‌المللی و جهانی پرداختند.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی این دو رهبر توافق کردند، تقویت روابط دو جانبه در راستای تحقق منافع مشترک دو کشور بوده و همچنین در راستای تضمین صلح، ثبات و توسعه منطقه‌ای است. در عین حال این خبرگزاری در گزارش خود تصریح کرد: شی جینپینگ در مذاکراتش با کیم جونگ اون گفت، چین از مسیر راهبردی جدید کره شمالی که اوایل سال جاری میلادی از سوی کیم جونگ اون و به عنوان هشداری در صورت عدم رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه حکومت کشورش ارائه شد حمایت کند.

همچنین این دو رهبر توافق کردند که ارتباط راهبردی نزدیکی داشته و همکاری را در حوزه‌های گوناگون تعمیق کنند.

در عین حال شبکه تلویزیونی رسمی چین موسوم به CCTV نیز گزارش کرد، شی جینپینگ متعهد شده به کره شمالی در زمینه دستیابی به نیازهای امنیتی و توسعه‌ای کمک کرده و در فرآیند خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره نقشی سازنده ایفا کند.

شی جینپینگ و کیم جونگ اون همچنین در یک ضیافت نیز حضور پیدا کردند و در ادامه از یک برنامه اجرای ژیمناستیک نیز بازدید کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون به رئیس جمهور چین گفت: سوسیالیسم محور دوستی چین و جمهوری دموکراتیک خلق کره است. ما باید با یکدیگر سوسیالیسم را حفظ کرده و توسعه دهیم.

شی جینپینگ بر اساس برنامه خود از بنای سمبل دوستی چین و کره شمالی نیز به نام “برج دوستی” بازدید کرده و بعد از شرکت در ناهاری با کیم جونگ اون به خانه بازگشته است.

کره شمالی برنامه وسیعی برای استقبال از رئیس جمهور چین در روز پنجشنبه تدارک دید و ۲۵۰ هزار نفر در خیابان‌های پیونگ یانگ برای دست تکان دادن برای هیأت چینی در مسیر فرودگاه پیونگ یانگ به کاخ “کومسوسان” سازماندهی شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا