خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقد تضعیف پلیس به بهانه‌ی ویدیوی دختر جوان تهران پارس

علی علیزاده تحلیلگر پیشین بی بی سی فارسی در یادداشتی با عنوان «جای بحث حجاب اینجا نیست» درباره‌ی ویدیوی جنجالی نحوه‌ی بازداشت یم دختر توسط پلیس نوشت:

دیروز ویدئویی منتشر شده از دستگیری یک زن جوان توسط پلیس ایران. با یقین می‌گویم اگر این جوان در بریتانیا، آلمان یا فرانسه بجای بالا بردن بلافاصله دستها و تسلیم (چه بازداشت به حق چه ناحق) با پلیس وارد زد و خورد می‌شد، پلیس استخوانهایش را خرد می‌کرد. و اگر چنین کاری را در آمریکا کرده بود پلیس احتمالا به او شلیک می‌کرد.

هدف نشر چنین ویدئوهایی، آنهم توسط مسیح علینژاد کارمند رسمی دولت آمریکا، تغییر «قانون» حجاب نیست. افزایش تقابل بخشی از مردم با حکومت و تضعیف پلیس ایران است. پلیسی که دهها برابر نرمتر از پلیس کشورهای غربی است. این را با قاطعیت و براساس تجربه نوزده ساله زندگی در بریتانیا و عضویت چندساله در نهادهای ناظر بر خشونت پلیس در این کشور می‌گویم.

پیشتر هم گفته‌ام که شخصا مخالف اجباری بودن حجاب هستم. هرگز هم درین باره ریا نکرده‌ام. اما معتقدم وظیفه همه منتقدان حجاب اجباری است که در چنین مواردی از اقتدار نیروی انتظامی کشور دفاع کنند. جای نقد حجاب اجباری چنین جایی نیست.

و‌ همینطور وظیفه طرفداران حجاب است که در دام این بازی پیچیده نیفتند و دفاعشان از حجاب را در چنین جا و موقعیتی انجام ندهند و باعث ایجاد دوقطبی کاذب نشنوند.

مساله اینجا درست یا غلط بودن قانون حجاب نیست. مساله جلوگیری از تضعیف پلیس و از دست دادن محبوبیت نیروی انتظامی کشور است. جلوگیری از اتفاق تلخی که مقدمه سوریه سازی ایران است.

پانوشت: فیلم از حمله پلیس پلیس ویلوود آمریکا در سال دو هزار و‌هجده به زنی که هیچگونه خلافی مرتکب نشده بود. کافی است «خشونت پلیس آمریکا» را با انگلیسی در یوتیوب جستجو‌ کنید. صدها ساعت ویدیو از وحشیگری روزانه این پلیس می‌بینید. از وحشیگری پلیس دولتی که مسیح علینژاد ماه به ماه از آن حقوق می‌گیرد.


فیلم جنجالی بازداشت یک دختر توسط پلیس را هم در زیر می‌بینید:


اطلاعیه‌ی پلیس

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در این باره اعلام کرد:

«عصر روز شنبه یکم تیر ماه در پی تماس تلفنی تعدادی از شهروندان مبنی بر حضور چند دختر و پسر در پارک پلیس منطقه تهران پارس و انجام حرکات نامتعارف و به دور از شئونات اخلاقی از سوی آنان، واحد گشت کلانتری برای بررسی موضوع به محل اعزام شد که در بررسی اولیه مشخص می شود 5 نفر دختر و پسر که فاقد حرکات طبیعی و نرمال و همچنین پوشش مناسب بودند با انجام شوخی های سخیف، نامتعارف و به دور از شئونات اخلاقی و عرف جامعه با یکدیگر، موجبات جریحه‌دار شدن شهروندان و به دنبال آن نارضایتی و اعتراض دیگر افراد حاضر در پارک را فراهم آورده اند.

ماموران پس از حضور در محل، ابتدا ضمن ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر این افراد، آنان را به رعایت عفت و هنجارهای اجتماعی دعوت کرده که در مقابل این رفتار مامور پلیس ، یکی از این افراد ضمن ایجاد جوسازی شروع به فحاشی نسبت به ماموران کرده که در نتیجه این ماجرا (سه پسر و دو نفر دختر) دستگیر و به کلانتری انتقال داده می شوند.

در بررسی های اولیه مشخص می شود این افراد به دلیل مصرف مواد مخدر توهم‌زا فاقد حالت طبیعی بوده‌اند، لذا در این خصوص اقدامات قانونی صورت گرفت.

لازم بذکر است ، برخورد با اینگونه جرایم که موجب جریحه دار شدن عفت عمومی جامعه می شود علاوه بر اینکه از مطالبات جامعه به شمار می آید از وظایف پلیس نیز محسوب می شود.

همچنین بنا بر دستور فرمانده محترم پلیس پایتخت علاوه بر با انجام تحقیق از شاهدان این ماجرا، فیلم کامل این اتفاق که بخش هایی از آن در فضای مجازی منتشر شده است به دقت مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته و چنانچه مامور پلیس مرتکب خطایی خارج از چارچوب مقررات شده باشد با وی برخورد و نتیجه متعاقبا اعلام خواهد شد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام همیشه پلیس رفتار بد با مردم داشته وبهانه انها کم گرفتن حقوق ومشکلات خانوادگی به دلیل وضع اقتصادی…هرچقدر هم بی حجاب که سلاح گرم یا سرد دستش نبوده ..در پی انتشار ورسانه اس شدن خبر ناجا همیشه بهانه تراشی وخبرهای کذب به افراد نسبت میدهد تا رفتار بد خودرا خوب جلوه بدهن

    0
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا