خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابعاد مغفول بحث حجاب

حجت الاسلام شهاب الدین حائری در یادداشتی تلگرامی با عنوان «ابعاد مغفول بحث حجاب» نوشت:

پس از چهل سال می‌توان اذعان نمود که بحث حجاب نماد ناکامی جمهوری اسلامی در تغییر فرهنگ شده است؛ بجاست با اذعان به این واقعیت ببینیم چرا؟

1) حاکمیت بدون در نظر گرفتن عوامل طبیعی که ممکن است بر بی حجابی تاثیر داشته باشد سعی نمود با ابزار انتظامی و جبر مسئله را حل نماید حال انکه عقل وشرع هر دو بر حل علل قبل از مواجهه با معلول تاکید دارند.

نمیشود بدون ورود به بحث سامان دادن غریزه جنسی در جامعه این مسئله را حل نمود امیر مومنان بر این بحث تاکید نموده اند که بدون حل مسئله غریزه باتامین رابطه مشروع از طریق انواع ازدواج موقت و دائم نمی‌توان از رواج روابط نامشروع پیش گیری نمود تا چه رسد به بحث حجاب که طبعا با غریزه جنسی مرتبط است.

جالب انستکه حکومت در معلول با حساسیت بالا 40 سال وارد شد اما دریغ از ورود به بحث سامان دادن تامین نیاز غریزی در جامعه‌ای که بیش از 20 سال بین بلوغ و امکان تشکیل خانواده و تامین نیاز جنسی فاصله افتاده است.

2) نتیجه‌ی ورود تمام عیار حاکمیت به بحث حجاب در این 40 سال این شد که حجاب به نمادی از همراهی با حاکمیت تبدیل گردید.
امری که می‌توانست مانند دیگر فروع دین نماد التزام به شرع باشد تبدیل شده به مانند حضور در راهپیمایی‌ها به نماد همدلی با حکومت.
لذا وقتی مردم از حاکمیت بواسطه فساد گسترده و اختلاس یا فشارهای اقتصادی ناراضی می‌شوند و می‌خواهند به نحوی اعتراض نمایند با شل کردن یا برداشتن حجاب نارصایتی خود را از حاکمیت ابراز می‌نمایند.

بی تجربگی در ورود به مسائل فرهنگی برای حاکمیتی نوپا امری طبیعی است اما تعصب به خرج دادن بر مسیر رفته امری غیر طبیعی و ناشی از خودشیفتگی است که باید حل شود تا مسائلی مانند حجاب به سامان رسد.

پ ن: عقد موقت یعنی ارتباطی که همه چیزش توسط طرفین تعیین می‌گردد از میزان ارتباط گرفته تا کیفیت تعهد طرفین به یکدیگر متاسفانه
ما تلقی صحیحی از این عقد نداریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا