خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صعود تیم ملی والیبال ایران به مرحله‌ی نهایی لیگ ملت‌ها

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل تیم ملی صربستان،‌ صعود خود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را قطعی کرد.

ایران از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (جمعه) در بلغارستان به مصاف صربستان رفت و با نتیجه سه بر یک این تیم را شکست داد. ست‌های اول، سوم و چهارم این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران رقم خورد و صربستان فقط در ست دوم با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ پیروز شد.

ایگور کولاکوویچ در این بازی تیم خود را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد.

با این نتیجه، تیم ملی ایران با ۱۱ برد و ۳۳ امتیاز پیش از برگزاری دیگر مسابقات روز نخست هفته پنجم، در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت. به این ترتیب صعود ایران به مرحله نهایی مسابقات قطعی شد و دو بازی بعدی ایران با بلغارستان و آمریکا فقط در تعیین جایگاه نهایی این تیم در مرحله مقدماتی تأثیرگذار است.

ست اول (ایران ۲۵ – صربستان ۲۳)

با برطرف شدن مشکل مصدومیت چند بازیکن، ایران دوباره در این مسابقه با ترکیب اصلی خود وارد میدان شد. در اوایل بازی ضعف دریافت در تیم ایران باعث شد معروف در حملات بیشتر از توپ‌های بلند استفاده کند و فشار حملات روی دوش غفور سنگینی می‌کرد. البته به دلیل عملکرد درخشان غفور در زدن اسپک، این موضوع مشکلی برای تیم ایران ایجاد نکرد و شاگردان کولاکوویچ از حریف پیش افتادند. تعداد خطای سرویس بازیکنان ایران در ست نخست زیاد بود. صربستان در این ست ۱۰ امتیاز با اشتباهات بازیکنان ایران گرفت. در مقابل ایران با کیفیت بالا در حمله، ۱۹ امتیاز از ۲۵ امتیاز ست اول را با اسپک دریافت کرد. غفور به تنهایی ۹ امتیاز در این ست به دست آورد.

ست دوم (ایران ۲۶ – صربستان ۲۸)

اشتباهات فردی بازیکنان ایران در این ست هم مانند ست اول زیاد بود و همین موضوع به صربستان کمک کرد تا به پیروزی برسد. اگرچه دریافت توپ در تیم صربستان مشکل زیادی داشت ولی این تیم در توپ‌گیری عملکرد خوبی داشت.

ست سوم (ایران ۲۵ – صربستان ۲۲)

تعداد اشتباهات بازیکنان ایران در این ست کمتر شد. عملکرد خوب در حمله و دفاع روی تور هم کمک کرد تا ایران مسیر دشواری برای پیروزی در پیش نداشته باشد. دریافت و توپ‌گیری در تیم ایران به خوبی انجام می‌شد و معروف می‌توانست به راحتی از برنامه‌های متنوعی در حمله استفاده کند.

ست چهارم (ایران ۲۵ – صربستان ۱۹)

بازیکنان ایران در ست چهارم با آرامش کامل بازی کردند و در حمله و دفاع کاملاً از حریف خود برتر بودند. در سه امتیاز پایانی، علی‌اصغر مجرد به جای معروف وارد بازی شد. ایران با دو دفاع روی تور و یک حمله که با پاس غفور و اسپک موسوی به دست آمد به پیروزی رسید. این سه امتیاز بخش مهمی از جذاب‌ترین لحظات بازی بود که ایران بدون پاسور هم حریف خود را شکست داد.

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

هفته نخست، میزبان چین

جمعه ۱۰ خرداد: ایران ۳ – ایتالیا ۱

شنبه ۱۱ خرداد: ایران ۳ – چین ۰

یکشنبه ۱۲ خرداد: ایران ۳ – آلمان ۰

هفته دوم، میزبان ژاپن

جمعه ۱۷ خرداد: ایران ۲ – برزیل ۳

شنبه ۱۸ خرداد: ایران ۳ – آرژانتین ۱

یکشنبه ۱۹ خرداد: ایران ۳ – ژاپن ۰

هفته سوم، میزبان ارومیه ایران

جمعه ۲۴ خرداد: ایران ۳ – کانادا ۰

شنبه ۲۵ خرداد: ایران ۳ – لهستان ۲

یکشنبه ۲۶ خرداد: ایران ۳ – روسیه۰

هفته چهارم، میزبان اردبیل ایران

جمعه ۳۱ خرداد: ایران ۳ – پرتغال ۱

شنبه اول تیر: ایران ۳ – استرالیا ۰

یکشنبه دوم تیر: ایران ۰ – فرانسه ۳

هفته پنجم، میزبان بلغارستان

جمعه ۷ تیر: ایران ۳ – صربستان ۱

شنبه ۸ تیر: ایران – بلغارستان، ساعت ۲۲:۱۰

یکشنبه ۹ تیر: ایران – آمریکا، ساعت ۱۸:۳۰

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا