خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چه کسانی در دام پرستوهای اسرائیلی افتاده بودند؟!

مصطفی آرانی در گزارشی با عنوان «چه کسانی در دام پرستوهای اسرائیلی افتادند» در ایرنا نوشت: صبح چهارشنبه ۱۲ تیر ماه، یکی از کاربران توئیتر با انتشار عکس دو خانم که در حال گرفتن جایزه از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بودند، در توئیتر خود نوشت: «نتانیاهو و ریولین (رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی) از عوامل موساد که به ادعای اسرائیل در عملیاتی، اسناد هسته‌ای ایران را به سرقت برده‌اند، تقدیر کردند. سوال: این خانم‌ها چه نقشی داشتند؟»
کاربری دیگری همین دیروز در توئیتر خود نوشته: «واژه پرستو را در ایران به ابتذال کشیدند. پرستو یعنی این. این‌ها افرادی هستند که نتانیاهو به خاطر عملیات سرقت اسناد هسته‌ای از ایران از آن‌ها تقدیر کرد. اسرائیل در استفاده از این شیوه کثیف سرآمد است. حالا بگردید ببینیم اینها با چه کسانی ارتباط داشتند.»
یک سایت مرجع در حوزه سرگرمی هم در این زمینه گزارش مختصری تهیه کرده و این سوال را پرسیده است: «اما نکته مهم در این پرونده، حضور دو زن در میان عوامل اجرایی عملیاتی است که نتانیاهو ادعا می‌کند انجام شده. برخی می‌پرسند،

این دو زن چه کسانی هستند و در این عملیات چه نقشی داشتند؟»
نخستین نکته‌ای که در این زمینه باید در نظر داشت این است که مقامات رسمی کشورمان، هرگونه دزدی اطلاعات هسته‌ای را تکذیب کردند و آن را بخشی از عملیات روانی رژیم صهیونیستی برای بازی با افکار عمومی و متهم کردن کشورمان می‌دانند.

اما فارغ از این مساله، به نظر می‌رسد که در مورد انتساب عکس به افسرانی که اسرائیل مدعی است این عملیات را انجام دادند هم تردید جدی وجود دارد. چرا؟
باید به خبر رسانه‌های رژیم صهیونیستی مراجعه کنیم و ببینیم اصل ماجرا چه بوده است. این تصویر که به نظر می‌رسد از یک فیلم برداشته شده است در واقع تصویر اهدای جوایزی است با عنوان «جایزه دفاعی اسرائیل» یا (The Israel Defense Prize) که از سال ۱۹۵۸ و به یاد «الیاهو گلمب» اهدا می‌شود. گلمب فرمانده نیروهای یهودی در جریان نبردهای پیرامون قیمومیت بریتانیا بر فلسطین و مؤسس «هگانا»، سازمان شبه نظامی وفادار به صهونیست و نسخه ابتدایی ارتش اسرائیل بود.

اما نکته قابل توجه این است که بدانیم، این جایزه در واقع هر ساله به افراد زیادی اهدا می‌شود بدون اینکه به دلایل امنیتی، حتی از آن‌ها اسمی برده شود و در واقع نمی‌توان گفت فردی که از نتانیاهو جایزه می‌گیرد در واقع کیست و چرا این جایزه را دریافت می‌کند.

مثلاً امسال این جایزه در بخش امنیتی، به چهار پروژه «مقابله با تونل‌های حزب الله لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی»، پروژه ادعایی موساد برای «سرقت اطلاعات هسته‌ای ایران»، یک پروژه سایبری برای آژانس امنیت داخلی اسرائیل یا «شین بت» و «توسعه بمب‌های رافائل اسپایس». نکته جالب توجه این است که به گزارش روزنامه «اسرائیل هیوم» فقط یک نفر که این روزنامه از او به عنوان سرهنگ دوم «میم» (Lt. Col. M.) نام برده، روی سن رفته و این چهار جایزه را به نیابت از همه افراد قبول کرده است.

بنابراین حتی فارغ از اصل صحت ماجرای سرقت اطلاعات هسته‌ای از کشور و نیز فارغ از اینکه آیا سخنان رئیس موساد و نتانیاهو در خصوص اینکه دو زن و چهار مرد، این عملیات را هدایت کردند، درست باشد؛ به نظر می‌رسد برخی از رسانه‌های کشورمان، در موج ماجرای پرستو در ایران، گرفتار شدند واطلاعات غلط بازنشر کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا