خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت پرونده حامد آیینه وند

وکیل مدافع حامد آیینه‌وند، روزنامه‌نگار بازداشتی با اشاره به دستور اخیر قوه قضاییه مبنی بر عدم ضرورت برگزاری جلسه‌ی دادگاه تجدیدنظر و در نتیجه‌ی آن عدم برگزاری رسمی این مرحله از دادگاه پرونده‌ی آقای آیینه‌وند طبق رویه‌ی سابق گفت: جلسه به مفهوم اخص کلمه آنچنان که ما این فرصت را داشته باشیم که درباره‌ی جزییات بحث کنیم و دفاع کنیم فراهم نشد، اما مستشار شعبه، جناب آقای دکتر بابایی با توجه به اوضاع و احوال پرونده شفاها ابراز کردند که امیدوارند در پرونده‌ی آقای آیینه‌وند تجدیدنظر شود و در حکم ایشان تخفیف قائل شوند.

حسین بیات در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: امروز ما ساعت 8:30 جلسه‌ی دادگاه داشتیم. من دیروز برای مطالعه‌ی پرونده و حسب وظیفه‌ی حرفه‌ای بررسی آخرین وضعیت این پرونده به دادسرا مراجعه کردم. به من اعلام کردند که براساس استیذان ریاست قوه قضاییه که از مقام رهبری گرفته‌اند، تشکیل جلسات دادرسی در پرونده‌های سیاسی [امنیتی] در مرحله‌ی تجدیدنظر ضرورت ندارد و جلسه‌ی دادگاه تشکیل نخواهد شد.

او در ادامه گفت: ما از این بابت متاثر بودیم منتها امروز حسب وظیفه به دادگاه انقلاب آمدم و آقای آیینه‌وند پشت در دادگاه حضور داشتند. بعد از تقریبا یک ساعت و نیم معطلی داخل رفتیم. جلسه به مفهوم اخص کلمه آنچنان که ما این فرصت را داشته باشیم که درباره‌ی جزییات بحث کنیم و دفاع کنیم فراهم نشد، اما مستشار شعبه جناب آقای دکتر بابایی باتوجه به اوضاع و احوال پرونده شفاها ابراز کردند که امیدوارند در پرونده‌ی آقای آیینه‌وند تجدیدنظر شود و در حکم ایشان تخفیف قائل شوند. اما اینکه این مطلب عملیاتی خواهد شد و در رای خواهیم دید بنده اطلاعی ندارم.

این وکیل دادگستری عنوان کرد: آقای آیینه‌وند در جلسه‌ی دادگاه بدوی به اعتبار یا بهانه‌ی آنکه وکیل‌شان قرارداد مالی تنظیم نکرده‌اند از استفاده از خدمات وکیل دادگستری در دادگاه بدوی محروم ماندند و بدون حضور وکیلشان از خودشان دفاع کردند که این یک نقص عمده است و قابل قبول نیست. نکته‌ی دوم اینکه ایشان از همان ابتدا و اوایل برج چهار (سال گذشته) که بازداشت شدند، تنها پنج روز در انفرادی بودند و بلافاصله پس از پایان تحقیقات ایشان به بند عمومی زندان اوین معرفی شدند و از آن تاریخ به راحتی با من و بستگانشان به راحتی ملاقات حضوری و تماس تلفنی داشتند. به این ترتیب تداوم بازداشت موقت‌شان به‎نظرم مبنای قانونی نداشت و ما بارها به همین ترتیب تقاضا کردیم و خودشان هم تقاضا کردند. به هرحال با این تقاضا موافقت نشد، علیرغم اینکه بارها مراجعه می‌کردیم و تقاضا می‌کریم شعبه‌ی بدوی مدام بهانه می‌آوردند که نه به ما ربطی ندارد و دادگاه تجدیدنظر هم می‌گفتند شما باید در مرحله‌ی بدوی این تقاضا را می‌کردید.  این هم یک نقیصه‌ای بود که وجود داشت. امروز اما آقای بابایی مستشار شعبه با نظر و قول مساعدت و برخورد ملایم واکنش نشان دادند و ما هم موافقیم این اتفاق بیافتد و به زودی شاهد آزادی آقای آیینه‌وند باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا