خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جیسون رضاییان: تروریستی خواندن سپاه اشتباه بود

جیسون رضاییان در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی به بهانه‌ی پخش سریال گاندو که او سوژه‌ی اصلی آن بود، سیاست آمریکا در تحریم‌های ایران به ویژه تروریستی خواندن سپاه را اشتباه خواند و رفتار متقابل ایران را در واکنش به آن طبیعی خواند.

به گزارش انصاف نیوز، رضاییان در این باره به بی‌بی‌سی فارسی گفت:

«چیزی که من را نگران می‌کند این است که وقتی مثلا کل یک بخشی از نیروی نظامی ایران را تروریستی می‌خوانید شرایطی را ایجاد می‌کنید که صدها هزار مرد ایرانی – اگر نگوییم میلیون‌ها – که خدمت اجباری سربازی‌شان را در سپاه انجام داده‌اند، حالا یکدفعه هر جایی از دنیا که بروند مظنون به تروریسم هستند! بعد در مقابل، پاسخ ایران هم این است که هر کسی در ارتش آمریکا در خاورمیانه سرباز بوده از دید ما تروریست است و ما هر کاری که دلمان بخواهد با او می‌کنیم. ما با این واکنش مقامات ایران البته موافق نیستیم ولی وقتی سپاه را تروریست می‌خوانیم باید هم انتظار چنین پاسخی را داشته باشیم.

ما هر دو کسانی را می‌شناسیم که [به خاطر اجباری بودن سربازی در ایران] بدون اینکه بخواهند مجبور شده‌اند دوره‌ی خدمت سربازی‌شان را در سپاه بگذرانند، خیلی‌هایشان در خارج از ایران هم زندگی می‌کنند؛ آیا اینها همه تروریست هستند؟! این سوال من است. [من که] فکر نمی‌کنم.

حرف من این است که تحریم مقام‌های ایران یک حرف است ولی مجرمانه کردن مردم یک کشور همانطور که در فرمان ممنوعیت سفر ایرانیان که ترامپ صادر کرد دیدیم سیاست غلطی است».

آیا کلینتون می‌خواست به ایران بیاید؟

گزارشگر بی‌بی‌سی درباره‌ی کتاب جیسون رضاییان از او پرسید: «در کتاب نوشتی که یک رییس جمهور سابق آمریکا می‌خواسته به ایران بیاید و تو را به آمریکا بیاورد. چه کسی بوده این رییس جمهور سابق؟».

او پاسخ داد  که «از خود روسای جمهوری سابق زنده باید بپرسید. چهار تایشان هنوز زنده هستند»، «پس تو به ما نمی‌گویی؟!»؛ رضاییان با خنده می‌گوید «نه نه» و گزارشگر می‌گوید «حدسم این بود که جیمی کارتر است، کسی دیگر به نظر نمی‌آمد، ولی …».

رضاییان البته در واکنش به نام کارتر این معما را تا حدی روشن می‌کند: «من جیمی کارتر را [از بین این گزینه‌ها] رد می‌کنم؛ جیمی کارتر نبوده».

گزارشگر می‌گوید: «پس می‌ماند کلینتون و بوش‌ها که دو تایشان زنده بودند و حالا فقط یکی‌شان زنده‌اند».

با توجه به سیاست جمهوری خواهان، احتمال می‌رود که بوش‌های پدر و پسر گزینه‌ی جدی نباشند و می‌ماند کلینتون.

رضاییان پس از آن به گزارشگر گفت: این اولین بار است که در این چهار ماهی که کتاب بیرون آمده کسی از من می‌پرسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا