خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: ارز دیجیتالی روی هوا بنا شده‌

دونالد ترامپ می‌گوید: ارزهای دیجیتالی دارای نوسان زیادی هستند و روی هوا بنا شده‌اند

به گزارش ایسنا به نقل از وال استریت ژورنال، کمی پس از آن که شرکت فیس بوک از برنامه‌ریزی برای راه اندازی ارز دیجیتالی خود به نام لیبرا خبر داد، موجی از واکنش‌های نسبت به این اقدام به راه افتاد و در تازه‌ترین واکنش، دونالد ترامپ در چند پیام توئیتری از این ارز انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا نوشت که طرفدار ارزهای دیجیتالی نیست، چراکه آنها دارای نوسان زیادی هستند و روی هوا بنا شده‌اند!

وی افزود: ارزهای دیجیتالی دارایی‌های غیر نظارتی هستند که می‌توانند در امور نامناسبی نظیر قاچاق مواد مخدر یا سایر فعالیت‌های قانونی مورد استفاده قرار گیرند.

ترامپ با بیان این که نسبت به پایداری و ثبات لیبرا تردید دارد، گفت: از نظر وی آمریکا تنها یک واحد پولی دارد و آن هم دلار است.

این اظهارات تنها چند روز پس از آن بیان می‌شود که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا گفته بود پروژه راه‌اندازی ارز دیجیتالی فیس‌بوک نمی‌تواند بیش از این جلو برود.

جروم پاول با ابراز نگرانی از تحولات اخیر ارزهای دیجیتالی گفت که پروژه فیس‌بوک برای راه اندازی ارز دیجیتالی موسوم به لیبرا نمی‌تواند از این جلوتر برود مگر آن که به نگرانی‌های جدی این بانک در خصوص عملکردش پاسخ قانع کننده بدهد.

قرار است کمیته پولی و بانکی کنگره آمریکا چهارشنبه این هفته پرونده ارزهای دیجیتالی را بررسی کند و با موضع گیری‌های اخیر رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی آمریکا، به نظر می‌رسد شانس بسیار کمی برای موافقت با فعالیت لیبرا در آینده نزدیک وجود دارد.

سخنگوی فیس بوک از اظهار نظر در خصوص توئیت‌های ترامپ خودداری کرد و فقط گفت که فیس بوک قصدی برای راه اندازی سریع ارز دیجیتالی خود ندارد و نگرانی‌های مقامات بانکی را در این زمینه درک می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا