خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و وزیر خارجه انگلیس درباره‌ی نفتکش توقیف‌شده

«جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران و همتای انگلیسی وی عصر امروز (شنبه) در تماسی تلفنی درباره نفت‌کش «گریس وان» که حامل نفت ایران بود، گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس در تماسی تلفنی با محمدجواد ظریف با تاکید بر حق ایران بر صادرات نفت خود، و با ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در منطقه، ابراز امیدواری کرد که نتایج بررسی‌های حقوقی و قضائی در جبل‌الطارق موجب رهاسازی هر چه زودتر نفتکش گریس وان که حامل نفت ایران بود، شود.

در این گفت‌وگوی تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر غیرقانونی بودن تحریم‌های نفتی آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران به صادرات نفت خود در هر شرایطی ادامه خواهد داد.

ظریف با اشاره به مقصد قانونی نفتکش گریس وان در شرق مدیترانه، افزود: اتحادیه اروپا که همواره مخالف اعمال فراسرزمینی تحریم‌های آمریکا بوده است، نمی‌تواند خود به چنین اقدامی مبادرت ورزد و دولت انگلیس باید سریعاً نسبت به پایان توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی، تمهیدات لازم را به عمل آورد.

در این گفت‌وگو ظریف همچنین در خصوص نازنین زاغری و دیگر افراد دوتابعیتی که به دلیل جرایم امنیتی در ایران دستگیر شده‌اند، خطاب به همتای انگلیسی خود گفت: دستگیری و محاکمه این افراد بر اساس روال‌های کاملاً قانونی صورت گرفته است و از دولت انگلیس انتظار می‌رود به اجرای قانون و استقلال قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا