خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواستی درباره‌ی خبرنگاران فعال در فضای مجازی

مهدی اسفندیار، خبرنگار روزنامه ی صدای ملت، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان نامه‌ی سرگشاده به رییس دستگاه قضا نوشت:

حضرت آیت الله رئیسی، ریاست محترم دستگاه قضا

با سلام و درود و تحیات الهی. احتراما حسب درخواست جنابعالی در مورد همکاری رسانه ها و اهالی رسانه با آن دستگاه محترم باستحضار می رساند، این درخواست بدیع و عالمانه ی جنابعالی همچون بارقه ی امیدی برای نویسندگان و فعالان فضای مجازی بوده است. مع الوصف متاسفانه به دلیل پاره ای از اشکالات در سیستم قضایی ؛ نتایج مخربی در فضای مجازی در حال رخ دادن است بطوریکه روزنامه نگاران فعال که در چهارچوب قوانین جاری کشور در حال فعالیت هستند با شناسنامه و با معرفی رسمی و با قبول مسئولیت مدنی خود دایما در حال احضار هستند و متاسفانه در دادگاه جرایم رایانه ای و بدون حضور هیئت منصفه و افراد آشنا به قوانین مطبوعات و شناخت از فضای مطبوعات و در کنار متهمان به کلاهبرداری و جرایم رایانه ای …. محاکمه می شوند.

این اتفاق سبب شده است که کانال های بدون ادمین و بدون شناسنامه و ممبرهای قلابی و فیک بدون احساس هیچ مسئولیتی وارد حوزه ی خبر شوند. این خطر وجود دارد که در این میان مفسده هایی جدی رخ دهد و نیروهای قانونمند که پای مسئولیت مدنی خود ایستاده اند سرخورده شوند و با خارج شدن از این فضا، فضای مجازی توسط فیک نیوزها و کانال های بدون ادمین مصادره شودکنترل شود.

از حضرتعالی تقاضا دارم به جهت احترام به شور و شعفی که در بین فعالان مبارزه با فساد بعد از اقدامات و اظهارات حضرتعالی روی داده است، دستور فرمایید؛ در مورد افشاگران فساد و بخصوص خبرنگاران، شکایات وارده در دادسرای فرهنگ و رسانه بررسی شود. با تشکر

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا