خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عربستان: ماجرای سفارت را به سازمان ملل گزارش دادیم

وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد که به شورای امنیت سازمان ملل و چند سازمان منطقه‌ای در رابطه با ماجرای تعرض به سفارتش در تهران گزارش داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه عربستان بامداد روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در رابطه با تعرض به سفارت این کشور در تهران به شورای امنیت سازمان ملل ، شورای همکاری خلیج (فارس)، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی گزارش داده است.

بر اساس این گزارش، عصر روز شنبه جمعی از معترضان به اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان روبروی سفارت ریاض در تهران تجمع کردند که این اعتراضات به بروز خشونت‌هایی علیه سفارت‌خانه عربستان منجر شد.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در پی این حادثه اعلام کرد ریاض روابط دیپلماتیکش با ایران را قطع کرده است.

عربستان همچنین از دیپلمات‌های ایرانی خواسته است ظرف 48 ساعت خاک کشورش را ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، شیخ النمر یکی از 47 نفری بود که به تازگی در عربستان تنها به دلیل داشتن دیدگاههای مخالف با حکومت پادشاهی در این کشور به اعدام رسید. این اقدام عربستان واکنش گسترده مقامات آمریکا و غرب و سازمانهای مدافع حقوق بشر را در پی داشته است.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این حادثه گفت: عربستان سعودی با اعلام تصمیم به قطع رابطه با تهران نمی تواند بر خطای بزرگ اعدام رجلی دینی سرپوش گذارد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه هیچ آسیبی به دیپلماتهای سعودی در تهران و مشهد وارد نشده است، افزود: عربستان سعودی پیش از این نیز با خطای راهبردی و اتخاذ رویکردهای شتابزده و نسنجیده ناامنی ها در منطقه را تشدید کرد، باعث رشد تروریسم و افراط گرایی شد، با توطئه کاهش قیمت نفت به مردم کشورش و کشورهای مسلمان منطقه آسیب رساند.

وی با اعلام اینکه ریاض در مذاکرات هسته‌ای صلح آمیز ایران و شش کشور تلاش کرد نقش مخرب و غیرسازنده ایفا کند، گفت: اکنون نیز خطای راهبردی جدید مقامات سعودی اعدام آیت الله شهید شیخ نمر النمر رجل عالیقدر دینی است که به جهان اسلام و نه یک کشور خاص، تعلق دارد.

امیرعبداللهیان افزود: ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه است و همه دیپلماتها در امنیت کامل به وظایف خود ادامه می دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا