خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرونده عیسی شریفی ارتباطی به شهرداری ندارد؟!

ایرنا نوشت: در حالی که پرونده عیسی شریفی به یکی از پرونده‌های جنجالی دو سال اخیر تبدیل شده است و مدیران فعلی شهر تهران از تضییع گسترده اموال شهرداری در این پرونده سخن می‌گویند، ناصر امانی، یکی از معاونان دوران شهرداری محمدباقر قالیباف مدعی است این پرونده ربطی به شهرداری ندارد و حقوقی از شهرداری در این پرونده تضییع نشده است. او البته همچنین ادعا می‌کند شریفی اصلاً قائم مقام قالیباف نبوده است.

ایرناپلاس روز شنبه در گزارشی با عنوان «ماجرای پرونده عیسی شریفی چیست؟» پرونده او را مورد بررسی قرار داد. این گزارش تنها مروری بر اخبار و داده‌هایی بود که تا به امروز در رسانه‌های مختلف داخلی درباره این پرونده منتشر شده است. حالا ناصر امانی، معاون سابق برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران با اشاره به اینکه محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران از ایرنا شکایت کرده، گفته است که این پرونده هیچ ربطی به شهرداری تهران ندارد و این گزارش اتهاماتی را به آقایان شریفی و قالیباف منتسب کرده که اساساً صحت نداشته است.

با این حال، امانی علاوه بر اینکه خود را فقط یک پیام‌رسان معرفی می‌کند، می‌گوید: عیسی شریفی قائم مقام قالیباف نبوده است.

ایرناپلاس: شما در واکنش به گزارش ایرناپلاس اعلام کردید پرونده شریفی به شهرداری ربطی ندارد. ایشان قائم مقام آقای قالیباف بودند.

امانی: من واکنش نشان ندادم. تنها خبری را اعلام کردم که آقای قالیباف از ایرنا شکایت کرده است و در مورد ماهیت پرونده، نه اطلاعی دارم و نه می‌خواهم صحبت کنم. من اعلام کردم مسئولان همان زمان اعلام کرده‌اند که پرونده عیسی شریفی به شهرداری ربطی ندارد و به همین دلیل پرونده او در دادسرای نظامی بررسی می‌شود.

پس صحبت‌هایی که از زبان آقای هاشمی و سایر اعضای شورای شهر به صورت رسمی در رسانه‌ها اعلام شده، چیست؟

آنها حرف خودشان را زده‌اند و به ما ربطی ندارد. آقای هاشمی آزاد است هر حرفی را می‌خواهد بزند.

با توجه به اینکه عیسی شریفی سال‌ها قائم مقام آقای قالیباف بوده، چطور این پرونده به شهرداری ربطی ندارد؟

باز شما درباره ماهیت پرونده صحبت می‌کنید.

چرا آقای قالیباف هیچ‌وقت راجع به این پرونده و آقای شریفی اعلام موضع نکردند؟

ان‌شاءالله در دادگاه مشخص می‌شود.

نظر خود شما درباره آقای شریفی چیست؟

بحث قرارداد بین یک شرکت و یک نهاد نظامی است که آقای شریفی هم یکی از اعضای هیئت مدیره آن شرکت بوده است. اما اینکه محتوا چیست و هزاران میلیاردی که فعلاً ادعا می‌شود و ثابت نشده، چیزهایی است که ان‌شاءالله در دادگاه مشخص می‌شود. سخنگوی قوه قضاییه هم گفتند مراحل دادگاه او طی شده، کیفر خواست صادر شده و منتظر دادگاه است.

شما اعلام کردید گزارش منتشر شده در ایرنا تکرار اخبار زرد کانال‌های تلگرامی ضدانقلاب است، در حالی که این گزارش چکیده‌ای از اخبار منتشر شده از رسانه‌های معتبر داخلی طی یک سال اخیر است.

این حرف‌ها باید در دادگاه گفته شود. من یک خبر منتشر کردم و گفتم آقای قالیباف از ایرنا به دلیل گزارشی که اتهاماتی متوجه آقای قالیباف کرده، شکایت کرده است. این شکایت در دادگاه یا ثابت می‌شود یا نمی‌شود.

در گزارش روزنامه شرق آمده است که کارگزاری رسا تجارت مبین (یاس) یکی از هشت کارگزاری بود که طبق مصوبه شورای شهر تهران قرار بود با بهره‌گیری از امکانات مالی خود نسبت به پاسخ‌گویی مطالبات طلبکاران شهرداری و همچنین تملک املاک واقع در طرح‌های عمرانی شهرداری با همکاری سازمان املاک اقدام و پس از ارائه اسناد نسبت به وصول طلب خود صرفاً در قالب ملک یا تراکم اقدام کند، اما پس از مدتی، این مسیر انحرافی اساسی پیدا کرد.

من هیچ نظری ندارم. اطلاعی از موضوع ندارم. چون این موضوع در درون شهرداری نبوده است. آقای قالیباف هشت معاون داشته و هر معاون در حوزه خودش مشغول به کار بوده است. قرار نبود ما از ریز فعالیت‌های هم مطلع باشیم. ضمن اینکه موضوع آقای شریفی موضوعی است که تا به حال باز نشده است. ان‌شاءالله در دادگاه مشخص می‌شود. ما می‌گوییم قبل از اینکه این موضوع در دادگاه باز شود برای تخریب رقیب سیاسی، دروغ نبافیم.

دلیل اعتراض آقای قالیباف به این گزارش چه بوده؟

من اطلاعی ندارم. من فقط خبر را اعلام کردم که وکیل آقای قالیباف از ایرنا شکایت کرده است. من حتی متن شکایت را هم ندیده‌ام. فقط خبر را اعلام کردم. من به‌عنوان کسی که خبردار شدم آقای قالیباف از ایرنا شکایت کرده، آن را رسانه‌ای کردم.

پس به چه دلیل شما به‌عنوان فردی که این خبر را رسانه‌ای کرد، انتخاب شده‌اید؟

من بعد از اینکه از شهرداری آمدم، اخبار آقای قالیباف را منتشر می‌کنم. جواب برخی از سؤالات را می‌دهم. ارتباط دارم، فقط در همین حد. متن شکایت را ندیده‌ام و از ماهیت پرونده هم خبر ندارم. در حال حاضر آقای قالیباف به‌عنوان یک شهروند احساسش این است که این گزارش، این پرونده را به سمت ایشان سوق داده و باعث شده ایشان متهم شوند.

اسم آقای قالیباف در ابتدای این گزارش آمده، چون آقای شریفی قائم‌مقام ایشان بودند. ما که نمی‌توانیم بگوییم آقای شریفی قائم‌مقام فرد دیگری بوده است. خواه‌ناخواه اسم آقای قالیباف به میان می‌آید. موضوع دیگر اینکه آن زمان می‌گفتند آقای شریفی شهردار در سایه بودند. نظر شما در این مورد چیست؟

همه اینها را شما شنیده‌اید. اینکه این شنیده‌ها چقدر واقعیت دارد، مهم است. شما می‌گویید قائم مقام، من می‌گویم آیا شما می‌توانید حکمی پیدا کنید که آقای قالیباف، آقای شریفی را قائم مقام خود کردند؟ یک حکم در حد یک پاراگراف پیدا کنید که آقای شریفی قائم مقام آقای قالیباف بوده است.

پس سمت آقای شریفی چه بوده است؟

معاون امور مناطق شهرداری تهران، حکمی که آقای قالیباف به ایشان داده این است. بقیه، حرف‌های رسانه‌ای است که هیچ‌کدام سندی ندارد.

ایرناپلاس: یعنی شما می‌گویید آقای شریفی قائم مقام آقای قالیباف نبودند؟

شما می‌فرمایید آقای شریفی شهردار در سایه بوده است، شما می‌گویید قائم‌مقام بوده است و می‌گویم سند آن کجاست. اینها حرف‌های رسانه‌ای است.

چرا آقای قالیباف نسبت به فردی که در تیم ایشان حضور داشته و از مدیران بسیار نزدیک به ایشان بوده و با اتهام فساد اقتصادی روبه‌روست، اعلام موضع نکرده‌اند؟

از این دروغ‌ها زیاد می‌گویند. چه ارتباطی به آقای قالیباف دارد؟

استفاده از قائم مقام شهردار تهران در تهران سما و همشهری، ارگان شهرداری تهران
پرونده حقوقی یا کیفری؟

ناصر امانی، معاون سابق محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران در گفت‌وگویی که در خبرگزاری فارس منتشر کرده، ادعا کرده در پی انتشار گزارشی در خصوص پرونده شریفی معاون وقت شهرداری تهران از سوی ایرنا، محمد باقر قالیباف، با عنوان اتهامی نشر اکاذیب و افترا از این خبرگزاری شکایت کرده است.

امانی در این مصاحبه مدعی شده که «متاسفانه خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران با تکرار شایعات دروغ و بی‌اساس برخی کانال‌های تلگرامی بی نام و نشان، اتهاماتی را به آقای شریفی و قالیباف منتسب کرده که اساساً صحت نداشته است.» مشخص نیست در این متن، کدام شایعه از کدام کانال تلگرامی بی‌نام و نشان ذکر شده است؟ اگر منظور، بحث اعدام به خاطر جاسوسی است که در همان ابتدای گزارش در مطلبی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیان شده که این مطلب کذب است.

در بخش دیگری از این مصاحبه آمده «پرونده شریفی هیچ ارتباطی به شهرداری تهران ندارد و حقوقی از شهرداری در این پرونده تضییع نشده است، بلکه یک موضوع اختلاف حقوقی در یک نهاد نظامی و شرکت خصوصی بوده و ارتباطی با شهردار وقت تهران هم ندارد.» جالب است که آقای امانی به عنوان معاون شهردار سابق حق دارد بگوید پرونده ارتباطی به شهرداری ندارد ولی رئیس فعلی شورای شهر تهران این حق را ندارد. از سوی دیگر آقای امانی چرا این شکایت را از دادستان نظامی تهران مطرح نکرده که در مصاحبه خود رسماً این پرونده را «پرونده موسوم به شهرداری» دانسته است. در عین حال از آقای امانی به عنوان یک نظامی بازنشسته باید پرسید آیا واقعاً اختلاف حقوقی یک نهاد نظامی و شرکت خصوصی در دادسرای جرایم نیروهای مسلح رسیدگی می‌شود و برای آن ۱۳ نفر بازداشت می‌شوند؟ در عین حال در کجای این مطلب، مدعی ارتباط آن با شهردار اسبق تهران شده‌ایم. اینکه امانی قائم مقام یا معاون امور مناطق شهرداری بوده، مطلب قابل کتمانی نیست و در این گزارش صرفاً به همین مطلب اشاره شده است. (نکته جالب این است که خبرگزاری فارس که اکنون با امانی گفت‌وگو کرده در ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ و برای پوشش بازگشت او از خارج از کشور، از عنوان قائم مقام شهردار استفاده کرده و همشهری (روزنامه شهرداری تهران) نیز از همین عنوان برای آقای شریفی استفاده کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا